Trochę nam się czasu zeszło. Udało się jednak i właściwie własnym sumptem z pomocą naszego magika. Oto jest, nowy wygląd DailyWeb. To jednak tylko część zmian.

Przede wszystkim motyw. To był klucz naszych zmian. Pracowaliśmy nad całością z różną częstotliwością, nie da się ukryć, godząc naszą pracę z zadaniami, które wywracały nam wszystko do góry nogami.

Główna idea stojąca za zmianami była dość prosta: nastawiamy się na dużą lekkość i duże readability. Ma być wygodnie, czytelnie, minimalistycznie. Jak osiągnąć ten efekt, jeśli nie z toną białych przestrzeni, szeryfowym fontem i wywaleniem absolutnie wszystkich niepotrzebnych elementów? Do tego subtelne i delikatne kolory, tak by nie odwracały uwagi od treści. Mamy nawet oldschoolowy efekt wyszarzania całego sidebara, jaki niegdyś stosowało się na popularnych buttonach z wszelkich toplist (pamiętacie toplistę?).

Nasz motyw to mix motywu i naszych pomysłów. Zdecydowaliśmy się na to rozwiązanie, mimo jego zalet i wad, mając ich pełną świadomość. Oczywiście to, co widzicie to projekt w fazie beta i pomimo naszych usilnych testów, z pewnością znajdziecie jeszcze coś, do czego można się przyczepić. Bardzo prosimy Was o takie zgłoszenia przez formularz kontaktowy i obiecuję, że wszystkie zgłoszenia będziemy starannie naprawiać.

Pomysłów na ostateczny kształt jest ogrom. Postanowiliśmy jednak przedstawić Wam MVP, nad którym będziemy dalej pracować. Póki co ten surowy kształt, bez niepotrzebnych elementów cieszy oko i wcale niewykluczone, że tak już zostanie. Plan jest prosty na kolejne funkcje motywu, chcemy je wprowadzać głównie w oparciu o testy A/B, które z pewnością w kolejnych zmianach wprowadzimy.

Nowy slogan

DailyWeb – codziennie o sieci

Z tą zmianą zwlekaliśmy już jakiś czas. Nasz nowy slogan właściwie zrodził się już kilka miesięcy temu. Postanowiliśmy jednak zaprezentować go Wam już bezpośrednio przy zmianie szat. Zastąpiliśmy Blog pasjonatów technologii WWW na nieco bardziej fortunny.

Spokojnie nie dotknie to spektrum tematów, które do tej pory ruszaliśmy. Dlatego wszystkie szczoteczki elektryczne i sokowirówki zostawiamy innym. Poprzez zmianę chcemy podkreślić, to co dzieje się na DailyWeb już od dawna. Piszemy o świecie WWW, w szerokim jego rozumieniu. Od dłuższego już czasu o świecie internetowego marketingu czy także nowych mediach. Ten slogan spina klamrą, to co robimy od dawna.

Nowe kategorie

Wiatr zmian dopadł także i nasze kategorie. Mamy aktualnie dwa różne worki w podziale na te miękkie (geek) i twarde (nerd). Jestem autorem tego pomysłu, chociaż zdania w zespole były podzielone. Obroniłem swój pomysł, a to właśnie Wy pokażecie mi czy miałem rację co do tego pomysłu czy też nie.

Badania prawdę nam powiedzą, przeprowadzimy je przez testy A/B i wyciągniemy właściwe wnioski.

Co ważne nazwy kategorii, do których byliście przyzwyczajeni, pozostały bez zmian. Zostały one tylko rozłożone pomiędzy Geek a Nerd.

Nowe podstrony

Odświeżyliśmy także nasze dwie podstrony, które cieszyły się niemal takim samym zainteresowaniem (sądząc po statystykach). Przedstawiamy Wam odświeżony wygląd zakładki Współpraca (niegdyś Reklama), a także podstrony poświęconej naszemu zespołowi – O nas. Chcieliśmy by było nieco bardziej spektakularnie, korzystając z darmowych narzędzi i nie ukrywam, jestem z nich dumny.

Nowe szablony postów

Treści serwowane będą w trzech różnych szablonach artykułów. Do dyspozycji mamy widok kompaktowy, do treści krótszych, głównie miniblogów i typowych niusów. Prócz tego wygląd dedykowany dłuższym tekstom, takim jak testy, recenzje czy materiały zwyczajniej obszerne. A na końcu takie, które wyzbywają się sidebara i prezentują treść na całą szerokość użytkową naszego bloga.

Małe rzeczy, a cieszą

Ostatnio odnotowujemy spore zainteresowanie promocją na DailyWeb zza granicy. Towarzystwo zza wielkiej wody wprawdzie nie jest tak bardzo skłonne płacić, jak przedstawiciele Państwa środka, ale przygotowaliśmy coś dla nich wszystkich.

Jeśli Twoja przeglądarka ma ustawiony język inny niż polski, to zamiast kontaktu w menu, znajdziesz contact z dedykowaną podstroną dla wszystkich tych, którzy z językiem polskim są na bakier. Mała rzecz, a bardzo cieszy.

Stary, nowy zespół

To, co nie uległo zmianie, w trakcie tworzenia nowego motywu, to skład naszego zespołu. Jeszcze.

Jeśli tylko naprawimy wszystkie odnalezione przez Was błędy, to planujemy uruchomić rekrutację. Ciężko znaleźć właściwą osobę, a przez fakt, że zraziliśmy się już wiele razy, tym razem nowych kandydatów prześwietlimy jeszcze skuteczniej. To pozwoli nam uniknąć niepotrzebnych nieporozumień. Prawdopodobnie jeszcze w tym miesiącu pojawi się informacja, obserwujcie nas.

To nie koniec

Wiele jeszcze przed nami. Mamy MVP, teraz czas na udoskonalenia. Przede wszystkim jeszcze większa optymalizacja motywu na każdym froncie. A kolejne funkcjonalności będą zdeterminowane gruntownymi testami A/B, czyli dane prawdę nam powiedzą.

Ogromnie się cieszę, że motyw wypuściliśmy własnym sumptem, gdzie nad detalami mocno technicznymi czuwał nasz niezawodny i niechcącywyjawiaćswojejtożsamości WebDeveloper. Bez niego z pewnością zakopałbym się w wielu miejscach. Mamy nadzieję, że nowy wygląd trafił do Waszych gustów, a i że posłuży nam on sprawnie na kolejne lata.

Koniecznie pozostawcie swój feedback.