Spotify testuje udostępnianie kart z cytatami z podcastów. Funkcja wykorzystywana jest przy okazji premiery podcastu Michelle Obamy.
Kolejne testowane i udostępniane przez Spotify funkcje mają powiększać grono użytkowników usługi, a także pomagać marketingowo twórcom podcastów. Spotify, od momentu wprowadzenia podcastów na swoją platformę, prężnie działa w tym zakresie. Niedawno wprowadzono top listy podcastów pozwalające poznać najlepsze podcasty w każdym kraju, a także nowe, które debiutują. Testowana jest funkcja wideo podcastów, umożliwiająca twórcom publikację w formie wideo, niczym na YouTube. Beta testów doczekała się także możliwość grupowego słuchania muzyki i podcastów na odległość. Podjęto także kroki, w których efekcie podcast Joe Rogana będzie ukazywał się wyłącznie na Spotify. To wszystko pozytywnie wpływa na zwiększenie popularności podcastów, ale również grona użytkowników usługi. Gorzej prezentuje się kwestia finansów, bowiem w drugim kwartale tego roku straty wyniosły 356 milionów Euro.
Udostępnianie cytatów z podcastów
Straty nie wpłynęły jednak na rozwijanie kolejnych funkcji. Przy okazji premiery podcastu Michelle Obamy ujawniono testy jednej z nich. To kolorowe karty z cytatami pochodzącymi z podcastu, które można udostępniać w mediach społecznościowych. Po rozpoczęciu odtwarzania podcastu, na jego karcie ukazywać się będą cytaty. Użytkownik nie musi już przepisywać słów z podcastu zgodnymi z jego przekonaniami, a które to chce udostępnić szerszej publiczności w mediach społecznościowych. Wystarczy kliknięcie cytacie, a wyświetli się możliwość udostępniania karty z nim na Facebooku, Twitterze, WhatsAppie oraz Snapchacie. Niestety testy tej funkcji odbywają się w wąskim gronie i umożliwiono skorzystanie z niej wybranym użytkownikom na terenie Stanów Zjednoczonych.
Wiele rzeczy można robić grupowo. Nawet słuchać muzyki na Spotify na odległość
Wzrasta liczba użytkowników, straty również
Wprowadzenie do platformy podcastów i wszelkie działania związane z rozwijaniem towarzyszących im funkcji, sprawdza się. Z 19 do 21% wzrosła liczba użytkowników słuchających na Spotify podcastów. Może to niewielki wzrost, jednak jak się okazuje, podwójnie zwiększyła się ilość konsumowanych przez nich treści. Platforma odnotowała zwiększenie liczby użytkowników, których aktualnie jest 299 milionów. Z tego 138 milionów to użytkownicy premium. Niestety mimo zwiększenia liczby użytkowników oraz ich zaangażowania, straty ukształtowały się na poziomie 365 milionów Euro.
Kto mnie namierzył? Jak targetują nas partie polityczne [s03e04] WWWłaśnie Podcast
Jeśli jesteście użytkownikami Spotify, to na platformie znajdziecie nasz WWWłaśnie podcast. Możecie go także posłuchać na łamach naszego serwisu.