Bose kultowy producent w dziedzinie audio przejmuje równie legendarną markę McIntosh oraz wchodzące w jej grupę włoskiego producenta Sonus Faber.
Wydarzenie to będzie miało ogromny wpływ na rynek profesjonalny, konsumencki oraz automotiv. Dzięki współpracy trzech firm zyskają one dostęp do łącznego 175 -letniego doświadczenia w dziedzinie sprzętu audio.
Bose przejmuje McIntosh Group
Uwielbiam historie tych wszystkich legendarnych marek premium. Jedną z kilku, które można czytać z wypiekami na twarzy, jest historia urodzonego w 1929 potomku Bengalczyka oraz Amerykanki (o dość zawiłych europejskich korzeniach) Amar Gopal Bose. To właśnie ten światły Pan, który odebrał wykształcenie na uczelni MIT (Massachusetts Institute of Technology), stworzył w 1964 roku legendarną markę Bose.
McIntosh to chyba jeszcze bardziej poważana firma, którą założyli w 1949 roku Frank H. McIntosh i Gordon Gow. Sprzęt tej firmy to kultowe wzmacniacze, tunery i odtwarzacze. Od lat projektuje się je z myślą o jak najlepszym dźwięku i precyzji wykonania. Fabryka i siedziby firmy znajduje się w Binghamton — co ciekawe wielu z jej pracowników tak bardzo ją pokochało, że pracują tam od wielu dziesięcioleci. McIntosh to prawdziwa legenda dźwięku i wzornictwa (razem z czarnymi panelami ze szkła, gotyckim logo i zjawiskowym niebieskim podświetlaniem). To też ulubiona marka wielu celebrytów i gwiazd. Sprzęt tej firmy był jedynym wyposażeniem w domu Steva Jobsa. Od tej firmy Apple odkupiło też prawa do posługiwania się nazwą Macintosh, którą upodobał sobie Jef Raskin. Firma była w rękach japońskiego Clariona (którego możecie znać z niezrównanej jakości odtwarzaczy samochodowych). Potem trafiła do włochów, gdzie przechodziła restrukturyzację, by stać się sporej wielkości grupą. Tak trafił do grupy inny legendarny producent — Sonus Faber.
Shure MoveMic Two Receiver Kit – recenzja świetnego zestawu mikrofonów do kamery i smartfonu
Wczoraj na stronach korporacyjnych Bose poinformowano, że firma przejmuje McIntosh Group. Nie podano szczegółów przejęcia, ani konkretnych planów. Wierzę, że podobnie jak w przeszłości McIntosh zachowa swój status quo. W końcu przez lata dobrze na tym wychodzono, przyjmując stabilną strategię rozwoju i stałych, solidnych zysków.
Notatka prasowa na stronach Bose kieruje dużą uwagę na rynek automotiv. W przeszłości wszystkie trzy kluczowe firmy współpracowały z markami samochodowymi. McIntosha można było spotkać w Jeepach. Bose wyposażać mnóstwo producentów jak Audi, Nissan, Mazda, Kia czy Porsche. Sonus Faber to marka, którą znajdziecie za to w Maserati, Lamborghini. To właśnie tu doszukiwałbym się największych benefitów ze współpracy w ramach jednej grupy.
Bose będzie nadal rozwijać produkty i doświadczenia w popularnych kategoriach, takich jak słuchawki, głośniki, soundbary i car audio, jednocześnie rozwijając krytyczne technologie, takie jak redukcja szumów, ulepszanie odsłuchu i wciągający, imersyjny dźwięk. McIntosh i Sonus faber skupią się na wzmacniaczach, głośnikach, gramofonach i innych wysokiej klasy produktach.