TikTok poinformował  o uruchomieniu specjalnego funduszu, w ramach którego wypłaci 200 milionów dolarów twórcom za ich filmy. Portal chce regularnie płacić najlepszym talentom za materiały wideo.

Ostatnio o TikToku jest głośno, ale raczej w negatywny sposób. Wpłynęły na to informacje o zablokowaniu w Indiach, uczestnictwie w aferze z kopiowaniem zawartości schowka w iOS 14, a także doniesienia o możliwości zbanowania w Stanach Zjednoczonych USA. Nie możemy też zapominać o firmie Wells Fargo, która nakazała swoim pracownikom usunięcie aplikacji TikToka z urządzeń służbowych oraz kampanii Prezydenta Donalda Trumpa reklamującej nakłanianie obywateli do podpisywania petycji nawołującej do zakazania TikToka. Mimo tak negatywnego światła, w którym jest stawiany, serwis stara się robić coś pozytywnego dla swoich najbardziej zaangażowanych amerykańskich twórców. Szkoda, że na razie nie mogą w tych przedsięwzięciach uczestniczyć użytkownicy z innych krajów.

Instagram Reels to konkurencja dla TikToka. Pojawi się w sierpniu w 50 krajach

Fundusz Twórców TikTok

Jak informuje TikTok na swoim blogu, uruchamia Fundusz Twórców TikTok, który pozwoli na monetyzację treści umieszczanych przez użytkowników. Na ten cel serwis przeznaczył 200 milionów dolarów. Pieniądze zostaną rozdysponowane w następnym roku. W ten sposób serwis ma zamiar docenić twórców, którzy chcą rozwijać swoje kariery na TikToku i tym samym zarabiać na swoje utrzymanie. Do uczestnictwa w funduszu zostaną zakwalifikowani użytkownicy, którzy ukończyli 18 lat, regularnie publikują ciekawe, oryginalne i zgodne z wytycznymi serwisu treści, a także będą spełniać kryteria pod kątem ilości osób obserwujących. Na chwilę obecną, przedstawiciele TikToka nie podają jaka liczba obserwatorów będzie potrzebna do spełnienia tego wymagania. Fundusz Twórców TikTok wystartuje w sierpniu, ale na razie dla amerykańskich twórców. 

Google testuje Shoploop, platformę sprzedażową nawiązującą do TikToka

TikTok już pozwala twórcom na zarabianie w inny sposób

Serwis już wcześniej podjął inne działania mające na celu monetyzację twórczości swoich użytkowników. Stworzono fundusz Creative Learning, który miał przyciągnąć na platformę nowych nauczycieli. Na ten cel przeznaczono 50 milionów dolarów, a skorzystało z nich 1000 amerykańskich twórców. Amerykańscy użytkownicy mogą również zarabiać w trakcie transmisji na żywo. Portal chwali się także stworzeniem TikTok Creator Marketplace w celu podejmowania współpracy marek z influencerami nad płatnymi kampaniami reklamowymi. 

Źródło: TikTok