Google testuje Shoploop, platformę sprzedażową nawiązującą do TikToka

Google testuje Shoploop, platformę sprzedażową nawiązującą do TikToka

Opublikowano 20.07.2020 12:49 -


Nowe doświadczenia zakupowe to coś, co chce zaoferować Google poprzez nową platformę Shoploop. Wykorzystano do tego motyw przewodni znany z TikToka, czyli krótkie materiały wideo. 

Okazuje się, że TikTok i jego krótkie wideo wdarło się przebojem na scenę internetową. Co prawda, aktualnie przeżywa kryzys związany z blokadą w Indiach, kopiowaniem zawartości schowka w iOS, a także możliwością zbanowania w USA, ale firmy trzecie bardzo chętnie wykorzystują to, co TikTok spopularyzował. Krótkie materiały wideo mają pojawić się niebawem w ramach Instagrama, jako Reels. Google też chce je wykorzystać, ale jako nowy sposób wpływający na sprzedaż fizycznych produktów.

Shoploop

Shoploop to stworzona przez zespół Area 120 platforma zakupowa przystosowana do wersji mobilnej, której podstawą są krótkie formaty wideo. Jej celem jest dostarczenie scentralizowanego miejsca, w którym użytkownicy będą mogli zapoznać się z produktami i ich ocenami w formie wideo, a także dokonać ich zakupu. 90-sekundowe mają przybliżyć użytkownikom produkty, ich specyfikę, a także sposoby wykorzystania, dzięki czemu pomogą podjąć odpowiednie decyzje zakupowe, bez konieczności odwiedzania fizycznego sklepu. 

Recenzje i oceny produktów

W ten sposób Google chce przekazywać użytkownikom rzetelne recenzje i oceny produktów, a nie wystawiane w ramach działań marketingowych. Firmie zależy na wykorzystaniu przez użytkownika jednej aplikacji do przejścia przez cały proces zakupowy, poczynając od znalezienia produktu, zapoznania się z jego recenzjami i ostatecznym jego nabyciu. Krótkie materiały wideo mają wypierać standardowe zdjęcia i opisy produktów, które mogą niewiele przekazywać potencjalnym klientom. Taki sposób prezentacji nie tylko ma wspomagać w podjęciu decyzji o zakupie, ale wspierać wskazówkami i poradami. 

Shoploop na razie tylko na mobile

Twórcy Shoploop aktualnie oferują platformę dostępną za pośrednictwem smartfonów. Strona nie jest przystosowana do desktopów, ale ma to się niebawem zmienić. Autorzy w tej chwili skupiają się na współpracy z twórcami, wydawcami i sprzedawcami z branży kosmetycznej, a w szczególności znających się i oferujących produkty dotyczące makijażu, pielęgnacji skóry, włosów oraz paznokci. Niestety platforma nie jest jeszcze dostępna w Polsce. 

Źródło: Google

Wieści z Rozładowani.pl