Przeglądarka Brave święci kolejne triumfy. Jej twórcy chwalą się, że z Brave korzysta już 20 milionów użytkowników miesięcznie.
Na rynku przeglądarek internetowych nie ma próżni. Najpopularniejsze rozwiązania, czyli Chrome, Firefox, teraz również Edge i Safari, mają ciekawą konkurencję. Zaliczyć do niej możemy m.in. Vivaldi oraz Brave. Ta ostatnia propozycja jest dość ciekawa, a jak się okazuje, zyskuje coraz większe grono użytkowników.
Chrome 86 na Androidzie i iOS z lepszymi opcjami bezpieczeństwa
20 milionów użytkowników miesięcznie
Na oficjalnym blogu twórców Brave możemy przeczytać, że z przeglądarki korzysta już 20 milionów użytkowników miesięcznie. To dość ciekawy przyrost, biorąc pod uwagę, że w listopadzie ubiegłego roku było ich 10 milionów. Żeby było jeszcze bardziej interesująco, to właśnie w listopadzie 2019 r. przeglądarka Brave w wersji 1.0 miała swoją premierę. W ciągu tego roku wzrosła także dzienna liczba użytkowników. W ubiegłym roku było ich 3 miliony. Teraz twórcy podają, że dziennie z Brave korzysta 7 milionów osób. Wskazują również, że Brave pod względem mobilnych wersji również odnosi sukcesy. W Google Play znajduje się na szczycie listy przeglądarek. Z kolei na iOS odnotowano 34% wzrost liczby użytkowników.
Kto w internecie zbiera o nas najwięcej informacji? Niektóre miejsca w zestawieniu mogą dziwić
Co to jest Brave?
Akurat mnie takie wyniki Brave nie dziwią. Sam korzystam z tej przeglądarki dokładnie od lutego tego roku i stała się moją domyślną na wszystkich urządzeniach, w tym na iPhone – sprawdźcie jak ustawić Brave jako domyślną przeglądarkę w iOS 14. To ciekawa propozycja dla wszystkich użytkowników, którzy cenią sobie aspekty prywatności w sieci. Brave bowiem korzysta z „tarczy”, która blokuje skrypty oraz trackery. To także ochrona przed phishingiem. Co więcej, Brave ma wbudowanego adblocka, zatem blokuje użytkownikom wyświetlanie reklam typu Third Party. Oprócz tego Brave oferuje użytkownikom możliwość zarabiania kryptowaluty BAT w zamian za polecanie przeglądarki, a także oglądanie specjalnych reklam, które ukazują się użytkownikom w formie powiadomień. Zarobione kryptowaluty można wypłacać lub przekazywać twórcom, którzy według użytkowników dostarczają ciekawych treści. Wcześniej jednak twórcy muszą zarejestrować swoją stronę internetową (np. bloga), profil na Twitterze, kanał na YouTube, kanał na Vimeo, profile na Twitchu, Reddit bądź Githubie w programie.
Źródło: Brave