Swirl to nowy format reklamowy od Google

Swirl to nowy format reklamowy od Google

Opublikowano 15.07.2020 14:05 -


Google nie próżnuje w świecie reklam i udostępnia publicznie Swirl. To nowy sposób prezentacji reklam z wykorzystaniem 3D.

Agencje marketingowe prześcigają się w pomysłach na kreatywne reklamy, które przyciągną klientów, a w efekcie wygenerują duże zyski. Były już słowne zaczepki, niedopowiedzenia, intrygujące grafiki, w sumie różne chwyty stosowano, aby urozmaicić standardowe formaty reklamowe. Teraz Google udostępnia publicznie najnowszy z nich, czyli Swirl.

Swirl

Google w 2019 r. uruchomiło beta testy Swirl, formatu reklamowego wykorzystującego 3D. Po roku testów usługa została udostępniona publicznie dla wszystkich w ramach Display & Video 360. Nowy format reklamowy umożliwia prezentację produktu z wykorzystaniem 3D. Zatem oglądający reklamę mogą obracać produkt, a także zwiększać go lub zmniejszać. W komunikacie Google traktującym o wprowadzeniu Swirl czytamy, że taki sposób wyświetlania reklam umożliwia markom prezentację unikalnych cech oferowanych produktów, a także zmian w zachowaniu. 

Tworzenie reklam Swirl w Google Web Designer

Marketerzy zainteresowani formatem reklamowym wykorzystującym 3D, mogą go zbudować za pośrednictwem Google Web Designer. W narzędziu znajduje się odpowiedni komponent przeznaczony do tworzenia reklam Swirl, a także szablony, które można wykorzystać. Google umożliwia również tworzenie reklam 3D za pośrednictwem platformy Poly. 

Ze Swirl skorzystała Już marka purina one

Google chwali się, że nowy format reklamowy został dobrze przyjęty przez marki i agencje marketingowe. Wskazuje, że kilka z nich z powodzeniem wykorzystało Swirl w swoich kreacjach. Jako przykład podawana jest reklama Purina One. W reklamie produktów marki chciano pokazać pozytywny wpływ pokarmu oferowanego przez reklamodawcę na zdrowie psa. W tym celu wykorzystano model 3D zwierzaka i zaprezentowano jego zachowanie kiedy jest zdrowy. Według informacji Google 6-krotnie zwiększono zaangażowanie użytkowników, którzy zobaczyli przedmiotową reklamę. 

Nissan wykorzystał Swirl do reklamy qashqai’a

Nie inaczej było z marką Nissan, która chciała pokazać nowe funkcje wykorzystywane w trakcie jazdy Qashqai’em. Firma nie miała jak zaprezentować nowych możliwości w tradycyjnych internetowych formatach reklamowych. Została stworzona reklama Swirl, skupiająca się na asystencie pasa ruchu, inteligentnym tempomacie. Google podaje, że wyświetlanie reklam 3D 8-krotnie zwiększyło wskaźnik zaangażowania. 

Adidas i Belveder również stworzyli reklamy Swirl

Innymi przykładami wykorzystania Swirl są kreacje adidas LATAM oraz Belvedere. Adidas dzięki 3D mógł zaprezentować nowy model butów adidas Ultra Boost 2019 w taki sposób, aby użytkownicy mogli dostrzec całe obuwie bez konieczności odwiedzania sklepów. Belvedere natomiast, wykorzystując Swirl, zaprezentował świąteczny zestaw w postaci butelki, kieliszka do martini oraz okolicznościowej torby. W obydwu przypadkach również odnotowano zwiększenie zaangażowania użytkowników. 

Źródło: Google

Wieści z Rozładowani.pl