Jeśli w Polsce było mało serwisów streamingowych to właśnie zmierza do nas kolejny z nich.

W Polsce można mówić ostatnio o wysypie serwisów streamingowych. Nie trudno zapomnieć o tym, że wreszcie Disney+ bierze się za nasz rynek i wkroczy do Polski, a oprócz niego z początkiem sierpnia wystartował nad Wisłą serwis Viaplay, poświęciłem nawet temu drugiemu osobny wpis o tym, co obejrzeć na Viaplay właśnie.

Wczoraj jednak spłynęła do nas kolejna informacja. Okazuje się, że Polacy będą mieli jeszcze większy wybór. Do Polski wkroczy SkyShowtime, czyli serwis, który zbiera w sobie kilka stacji i nie są to byle jacy producenci.

SkyShowtime wchodzi do Polski

W grupie SkyShowtime znajdują się takie podmioty, jak Sky, NBCUniversal, Universal Pictures, Peacock, Paramount+, SHOWTIME, Paramount Pictures oraz Nickelodeon. Taka oferta budzi podziw i może być – wreszcie – porządną konkurencją dla takiego giganta jak Netflix. Za SkyShowtime odpowiada duet Comcast i ViacomCBS, którzy ogłasilipartnerstwo w zakresie uruchomienia nowej usługi subskrypcji wideo na życzenie (SVOD).

Start nowego serwisu streamingowego jest zaplanowany na 2022 rok w ponad 20 europejskich krajach, w tym m.in. Hiszpanii, Portugalii, Skandynawii, Niderlandach, Europie Centralnej i Wschodniej.

Nasz nowy serwis streamingowy – SkyShowtime – dla milionów konsumentów z ponad 20 nowych europejskich rynków połączy to, co najlepsze w Stanach Zjednoczonych i Europie z kultowymi markami i światowej klasy rozrywką. W ślad za pojawieniem się Peacock na Sky, partnerstwo to zapewni innowacyjne podejście do szybkiej ekspansji na arenie międzynarodowej i monetyzacji treści w całej Europie. Opierając się na zaletach niezwykłych produkcji od NBCUniversal, Sky oraz ViacomCBS, SkyShowtime dostarczy naprawdę fascynujący zbiór treści dla całej rodziny oraz zapewni marce szeroką rozpoznawalność na wspomnianych rynkach Europy. 

– mówi Dana Strong, dyrektor generalna Sky Group.

Raffaele Annecchino, prezes i dyrektor generalny ViacomCBS Networks International dodaje:

W połączeniu z ostatnio ogłoszonym partnerstwem Paramount+ i Sky w Wielkiej Brytanii, we Włoszech oraz Niemczech, SkyShowtime jest wielką szansą na przyspieszenie naszej ekspansji na rynku oraz zapewnienie pozycji lidera wśród dostawców SVOD w Europie. 

Takie nastawienie i takie zapewnienia budzą naprawdę olbrzymie nadzieje. Wejście SkyShowtime może wypełnić lukę w ofercie zagranicznych dystrybutorów, a przy uzupełnieniu ze strony Disney+ w Polsce dostępne będą niemalże wszystkie światowe produkcje.