Google ciągle aktualizuje swoją wtyczkę do WordPressa, pozwalającą na tworzenie Stories, znanych z portali społecznościowych. Możliwe będzie wykorzystywane jej do reklam, ale pojawiają się też nowe funkcje.

Stories są już obecne na wielu portalach społecznościowych. Nawet te, po których się nie spodziewałem takiego zagrania, wdrożyły historie. Mowa o LinkedIn oraz Twitterze. Co ciekawe, również Spotify zaczęło wykorzystywać ten format – na razie w bardzo ograniczonym zakresie. Stories więc otoczyły nas z wielu możliwych stron. Popularność tego sposobu komunikacji spowodowała również pojawienie się odpowiedniej wtyczki do WordPress’a. Stoi za nią Google i ciągle rozwija Web Stories. Zapowiedziano jej nową wersję, a tam kilka nowości.

monetize.max

Aktualizacja wtyczki Web Stories od Google

Wersja 1.3 wtyczki WebStories przyniesienie kilka funkcji, które ułatwią tworzenie historii na potrzeby stron internetowych. Format ten jest doceniany przez Google oraz traktowany bardzo poważnie. W swoim wpisie na blogu przedstawiciel firmy stwierdził, że historie są tak samo ważne, jak normalne wpisy. Z tego też względu Web Stories pozwalają właścicielom witryn na zarabianie. Możliwa będzie integracja z AdSense oraz Ad Managerem. Google doda stosowne ustawienia we wtyczce. Reszta nowości to ułatwienie w projektowaniu historii. Pojawią się układy stron, które pozwolą na dodawanie efektów, czy też sekcji, bez konieczności zmiany całego szablonu. Web Stories zyskają nowe, bardziej atrakcyjne animacje. Co więcej, Google zapowiedziało, że w następnych miesiącach będzie ich jeszcze więcej, a dodatkowo będą lepiej kontrolowane przez użytkownika – możliwe będzie dodawanie np. opóźnień. Wdrożony zostaje również etap tworzenia zwany punktem kontrolnym. Dzięki niemu wiadome będzie, czy w trakcie projektowania Web Stories wzięto pod uwagę wszystkie zalecenia, a także, czy historia spełnia wymagania do pojawienia się w Google Discover.

animation

Web Stories bardziej mnie przekonują niż te w social media

Widać, że Google bardzo się skupia na rozwijaniu Web Stories. O ile w przypadku mediów społecznościowych nie przypadło mi to rozwiązanie do gustu, o tyle w przypadku stron internetowych widzę tutaj jakiś sens. Dzięki Web Stories można naprawdę fajnie pokazać ciekawe historie, a nie skupiać się na prezentowaniu swojego dnia albo drogich zakupów.

Źródło: Google