Tryb Picture in Picture dostępny jest ponownie na YouTube. Użytkownicy iOS 14.0.1 mogą korzystać z tego rozwiązania, ale tylko przez przeglądarkę.
Jedną z nowości, jakie wprowadził iOS 14 do iPhone’ów jest tryb Picture in Picture. Dzięki niemu możliwe jest korzystanie z innych aplikacji w trakcie oglądania video. W trybie Picture in Picture okienko z filmem jest odpowiednio zmniejszane, aby była widoczna pozostała treść. W iOS 14 możliwe jest umieszczanie okienka z wideo na górze lub dole ekranu, po jego prawej lub lewej stronie. Naturalnie użytkownicy mogą je zmniejszać i powiększać. Tryb ten można wykorzystywać, chociażby w przypadku filmów z Netflixa. Niestety aplikacja YouTube na to nie pozwala.
YouTube w trybie Picture in Picture
Możliwe jest za to oglądanie YouTube na iPhone w trybie Picture in Picture poprzez przeglądarkę. Co prawda, zaraz po wydaniu iOS 14 pojawiły się informacje, że YouTube wycofał się z takiej możliwości. Jednak po udostępnieniu wersji 14.0.1 zauważono, że opcja ta została przywrócona. Sprawdziłem, faktycznie działa. Testy wykonałem na Safari oraz Chrome, a screeny możecie zobaczyć jako uzupełnienie tego tekstu. Szkoda tylko, że natywna aplikacja YouTube nie pozwala na oglądanie wideo w trybie Picture in Picture na iOS.
Widgety w iOS 14
Oprócz Picture in Picture iOS 14 umożliwia użytkownikom korzystanie z widgetów na ekranie głównym. Pojawiło się kilka aplikacji, które powstały z myślą umieszczania kolejnych, bardziej spersonalizowanych widgetów na ekranie. Jedną z nich jest Widgetsmith. Ciekawy widget został udostępniony również przez Google w ramach aplikacji o tej samej nazwie. Dzięki niemu na ekranie pojawia się pasek wyszukiwania, znany z Androida. Ponadto umożliwia on bezpośredni dostęp do Google Lens, wyszukiwania głosowego oraz trybu Incognito.
Domyślne aplikacje w iOS 14
Poza tym iOS 14 pozwala na zmianę domyślnych aplikacji do obsługi maili oraz przeglądarki internetowej. Wystarczy pobrać z AppStore ulubioną przeglądarkę, a w jej ustawieniach odnaleźć odpowiednią opcję. To samo w przypadku klienta pocztowego. Temat ten omawialiśmy już dość szeroko na łamach DailyWeb.