Firma Apple wydała wczoraj iOS 12.0.1, czyli pierwszą oficjalną aktualizację systemu operacyjnego iOS 12. Ma ona na celu naprawienie najpoważniejszych problemów z iPhone XS i XS Max zgłaszanych przez użytkowników. Aktualizacja systemu 3 tygodnie po iOS 12 wskazuje, że problem jest naprawdę poważny.

iOS 12.0.1 będzie dostępny dla wszystkich urządzeń, które działają pod systemem iOS 12 poprzez standardowy proces aktualizacji. Aby sprawdzić, czy już możemy ją pobrać, należy przejść do Ustawienia -> Ogólne -> Uaktualnienia. Po połączeniu się z serwerem powinna nam się ukazać informacja o dostępnej aktualizacji, gdyż umożliwiono jej pobieranie od 10:00 czasu pacyficznego.

ZMIANY

Dzisiejsza aktualizacja rozwiązuje kilka poważnych błędów, które nękają użytkowników iOS 12, takie jak brak ładowania po podłączeniu nowych urządzeń iPhone XS pomimo podłączonego kablem Lightning. O dziwo zdarzały się przypadki podobnych problemów na starszych urządzeniach, co mogłoby wskazywać na problemy oprogramowania, a nie jak się wstępnie zdawało, sprzętowe.

iOS 12.0.1 naprawia również poważny błąd Wi-Fi, który może powodować, że niektóre urządzenia iPhone XS wolą połączyć się do sieci Wi-Fi 2,4 GHz, a nie do sieci Wi-Fi 5 GHz, pomimo że taka jest dostępna. Jak wnioskuje Apple, była to jedynie pomyłka w ustawionych priorytetach sieci.

Inne poprawki błędów w tej aktualizacji obejmują reorientację klawisza liczbowego „123” na iPadzie, który został przeniesiony w aktualizacji systemu iOS 12 i zamieniony na klawisz emoji / language.

iphone xs

Poniżej znajdują się kompletne informacje o najnowszym wydaniu oprogramowania od Apple:

  • Naprawiono błąd, w wyniku którego niektóre urządzenia iPhone XS nie ładują się natychmiast po podłączeniu do kabla Lightning.
  • Rozwiązano problem, który może spowodować, że urządzenia iPhone XS ponownie dołączą do sieci Wi-Fi 2,4 GHz zamiast 5 GHz.
  • Przywrócono pierwotną pozycję klawisza „.? 123” na klawiaturze iPada.
  • Naprawiono problem z wyświetlaniem napisów w niektórych aplikacjach wideo.
  • Rozwiązano problem z niedostępnością Bluetooth.

iOS 12 wprowadził wiele nowych funkcji do oprogramowania iOS, dlatego prawdopodobieństwo wystąpienia błędów było wyższe niż zazwyczaj. Cieszy zatem tak szybka reakcja Apple na zgłoszenia użytkowników. Aktualizacja jest bardzo świeża, więc nie wiadomo jeszcze, czy faktycznie naprawia ona błędy z ładowaniem oraz Wi-Fi. O tym przekonamy się na pewno w ciągu kilku dni.