Kilka dni po walentynkach nowy wizerunek zaprezentowała marka Durex. Poza nowym logo i fontem zaprezentowano również nową linię reklam.

Durex to popularna marka taśmy klejącej w Ameryce Łacińskiej i Stanach Zjednoczonych, natomiast w Meksyku Durex to marka skarpet. W zdecydowanej większości świata Durex kojarzy się jednak z prezerwatywami i o tej marce będę dzisiaj pisać. Durex kontroluje około ¼ światowego rynku prezerwatyw, wytwarzając ich ok. 1 miliarda rocznie w 17 fabrykach na całym świecie.

Do tej pory Durex reprezentował znak wyglądający jak żywcem wyjęty z paczki buttonów, w stylu web 2.0. Stylistyka, która była modna i robiła wrażenie 10 lat temu, na szczęście dawno odeszła już do lamusa. Czas na pozostałe po niej niedobitki, a świat będzie lepszy.

stare i nowe logo durex

Nowe logo Durexa prezentuje się tak, jak mogliśmy się spodziewać. Pozbyto się wszystkich zbędnych błysków, podwójnych obrysów czy rozjaśnień. Pozostał charakterystyczny dla Durexa font, z przedłużoną jedną nogą od „x”, która łączy się z otaczającym logotyp owalem. Zmianie uległa także kolor niebieski w logo, który jest teraz bardziej stonowany. Nowy znak prezentuje się zdecydowanie lepiej od poprzednika.

one night sans.– nowy font korporacyjny firmy durex

Istotnym elementem nowego wizerunku Durexa, zaprojektowanego przez londyńską agencję kreatywną Havas, jest nowy font o przewrotnej nazwie One Night Sans. Przyglądając się zaprezentowanym materiałom, możemy przypuszczać, że został on przygotowany w zyskującej coraz większą popularność technologii Variable Font OpenType –  rozszerzeniem specyfikacji OpenType, wprowadzonej w OpenType 1.8, która pozwala na modyfikacje zarówno szerokości liter, jak i ich grubości czy pochylenia.

durex manifest

durex to coś więcej niż dobra reklama

Pornhub i Durex to dwie marki, które wyróżniają się kreatywnymi reklamami, w niełatwej branży. Teraz Durex ma ambicje przeistoczyć się ze zwykłego producenta prezerwatyw, w głównego działacza przeciwko piętnowaniu seksualnemu i tabu. Marka rusza z kampanią „pozytywny seks”, opierającą się na badaniach życia seksualnego, przeprowadzonego w 2017 roku.

W mediach społecznościowych i na ulicach miast pojawiły się kreacje marki z hasłami takimi jak „Porno nie jest normą”, „Coś do przekazania” czy „Udajemy to”, odnoszące się do niepokojących statystyk, mówiących, że 71% młodych mężczyzn szuka inspiracji w filmach pornograficznych, co drugi z nas nie był nigdy przebadany na choroby przenoszone drogą płciową, a 2/3 z nas nie jest w pełni zadowolonych ze swojego życia seksualnego. Kampania z jednej strony piętnuje negatywne zachowania, a z drugiej, wychodząc z tematami seksu w przestrzeń publiczną, zachęca do publicznej debaty na tematy ważne, a wciąż uznawane za wstydliwe.

durex

W nowej identyfikacji wizualnej Durex poszedł dokładnie w tę stronę, której moglibyśmy się spodziewać, obserwując rebrandingi Volkswagena, studia Warner Bros czy Yahoo. Mamy tu uproszczone logo i położenie dużego nacisku na typografię, czyli nic czego byśmy nie widzieli w dziesiątkach innych rebrandingów. Dużo ważniejsza jest moim zdaniem warstwa edukacyjna i prowokująca do publicznych rozmów o seksie i związanymi z nim problemami, którą firma chce przemycić w swoich reklamach.

źródło: deezen.com