Warner Bros. to jedna z największych wytwórni filmowych na świecie, twórca między innymi hitowego Jokera. W zeszłym tygodniu zaprezentowała nowe logo.

Joker to niejedyny kasowy film wytwórni. Warner Bros. odpowiada za wszystkie filmy z uniwersum Harrego Pottera, Władcy Pierścieni czy Lego. Firma odpowiada też za filmy z Batmanem, serię Kac Vegas, Ocean’s czy Matrix. Warner Bros. wyprodukowało także takie klasyki kina, jak Casablanca, Zielona Mila czy Infiltracja. Firma ma w swoim portfolio także seriale i gry wideo.

W ostatnim czasie założone w 1923 roku studio identyfikowało się kultową niebieską tarczą ze złotym obrysem i wpisanymi w nią złotymi literami W i B. Znak ten powinni kojarzyć nawet umiarkowani miłośnicy kina.

stare i nowe logo warner bros

Nowe logo jest znaczącym uproszczeniem poprzedniego, wprowadzonego do użytku w 1993 roku. Tarcza straciła obrys, a wpisane w nią litery są teraz białe. Nazwa Warner Bros. została wyniesiona z szarfy pod logo. Tarczę również wyszczuplono, czym nawiązano do historycznych znaków firmy.

Jak widzisz na zaprezentowanym powyżej filmie, przygotowanym przez twórców logo – legendarną firmę Pentagram – znak oparty jest na złotym podziale. Niestety, po raz kolejny mam wrażenie, że jest to dość mocno naciągane. Złoty podział jest super. Projektant, który umie z niego korzystać, z pewnością będzie tworzył znaki lepsze od tego, który tego nie potrafi. Nie rozumiem jednak, dlaczego tak znana marka jak Pentagram prezentuje zastosowanie tego narzędzia w sposób, który był modny kilka lat temu na Behance.

warner bros logo flat i wypełnione cieniem

Poza płaskim logo pokazano także jego wersję bardziej rozbudowaną. Znalazło się tu miejsce dla cieni i błysków. Logo sprawia dzięki temu wrażenie trójwymiarowości. Nie jestem do końca przekonany do funkcjonowania dwóch znaków w przestrzeni, a sam Warner Bros. nie zdradził, do czego będą stosowane poszczególne logo.

Uproszczenie logo pozwala na nadawanie mu różnych stylów w zależności od tytułu, które reprezentuje. Bez problemu można rozpoznać takie tytuły, jak Superman czy Suicide Squad. Muszę przyznać, że w tym wydaniu znak wygląda świetnie.
logo jako okno

Równie ciekawie wygląda użycie tarczy jako okna, w którym pojawiają się postaci z filmów z katalogu Warner Bros. Jest to zabieg dość banalny, jednak w tym przypadku sprawdza się bardzo dobrze. Oba zabiegi sprawdzą się zarówno przy użyciu w treściach multimedialnych, jak i w druku.

Wraz z nowym logo zadebiutował także nowy krój pisma, za którego stworzenie odpowiedzialny jest Jeremy Mickel. Font zachował charakterystyczne krzywizny z klasycznego logo Warner Bros., jednak nie przeszkadza to, by był on nowoczesny i uniwersalny. Font, podobnie jak logo, powinien dobrze wyglądać zarówno w druku, jak i ekspozycji online.

warner bios materiały biurowe

O ile w materiałach marketingowych widzimy przepych, to w zaprezentowanych materiałach biurowych dominuje minimalizm. Wykorzystano tu jedynie logo, dwie odmiany pisma i dwa podstawowe kolory – biel i niebieski, wspomagane niekiedy ciemniejszym niebieskim. Całość wygląda czysto i profesjonalnie, jak przystało na firmę zatrudniającą około 25 000 pracowników.

warner bros. strona www

Rebranding Warner Bros. objął także stronę www wytwórni. Witryna graficznie prezentuje się dobrze, jednak miałem spore problemy, by znaleźć interesujące mnie informacje.

Rebranding studia Warner Bros. jest bardzo ciekawy. Z jednej strony żałuję, że pozbyto się starego logo, jednak mój żal wynikający z sentymentu z powodzeniem rekompensują świetne tematyczne adaptacje znaku. A Wam jak podoba się nowe logo Warner Bros.?