Czas to pieniądz, jak nie bez racji mówi znane porzekadło. Prowadząc firmę, masz na głowie tyle obowiązków, że nie sposób poświęcić taką samą uwagę wszystkim zagadnieniom. Realizowanie równoległych działań w mediach społecznościowych, które przynoszą pożądane efekty, jest trudne, ale możliwe. Czy wiesz, że Twoja konkurencja najprawdopodobniej już używa automatyzacji w social media? Zapraszamy Cię współpracy, żeby nie tylko dogonić, ale i przegonić stawkę!

Istnieją firmy, które praktycznie nie potrzebują już reklam, bo są tak doskonale znane konsumentom na całym świecie. Zauważ, że Adidas, Coca-Cola czy Apple nie tyle reklamują produkty, ile prezentują określony styl życia, pewne skojarzenia, markę. Jednak zdecydowana większość firm nie ma podobnego komfortu i w celu zdobycia rozpoznawalności musi intensywnie działać w obszarze promocji, marketingu, PR-u. Szczególnie gdy pozycja na rynku dopiero się gruntuje, a sama działalność nabiera określonego kształtu, potrzebne są takie aktywności, które pozwolą wyróżnić się i zostać dostrzeżonym.

Czy to łatwe zadanie? I tak, i nie. Szum informacyjny każdemu z nas utrudnia analizę i koncentrację, lecz z drugiej strony – jesteśmy przyzwyczajeni do korzystania z mediów przez większość dnia. Nieustannie sięgając po smartfona, włączając telewizor czy pracując i relaksując się przy komputerze, niejako sami wchodzimy w świat reklam i komunikacji biznesowej. Jako przedsiębiorca masz więc dużą szansę dotarcia do grupy docelowej. Pozostaje tylko pytanie: jak to zrobić?

Od ładnych kilku lat znakomitą perspektywę dla każdego rodzaju przedsiębiorstwa stwarzają media społecznościowe. W samej Polsce korzystają z nich miliony użytkowników. Konta firmowe prowadzą zarówno najmniejsi, jak i najwięksi gracze. Możesz być widocznym niezależnie od tego, co robisz – liczy się pomysł na skuteczną, angażującą komunikację. Często okazuje się, że początkujące, wcześniej nieznane podmioty zyskują ogromną popularność dzięki sprawnemu wykorzystaniu funkcji takich portali społecznościowych jak Instagram, Twitter czy YouTube.

Częste błędy w kampaniach social media

Poza tym aktywność sieciowa ułatwia wychodzenie z sytuacji kryzysowych, wprowadzanie nowych produktów i usług czy poznawanie opinii konsumentów. Odpowiedni dobór kanałów, a następnie konsekwentna komunikacja poprzez social media przynosi wiele korzyści. To wszystko brzmi bardzo obiecująco, ale wracając do początku naszych rozważań: trzeba mieć na to czas, a przedsiębiorcy mają go przecież jak na lekarstwo. Stąd pomysł stworzenia takiego narzędzia jak Publbox, dzięki któremu zaczniesz oszczędzać czas, a jednocześnie zwiększysz efektywność w działaniach społecznościowych. Poznaj rozwiązanie Twoich dotychczasowych problemów!

Masz wszystkie sieci społecznościowe w jednym miejscu

Istnieje wiele portali społecznościowych, które można wykorzystać do komunikacji z grupą docelową, między innymi:

  • uniwersalny Facebook z potężną liczbą funkcji i użytkowników, który stał się elementem naszego codziennego życia;
  • YouTube, na którym w każdej sekundzie pojawiają się filmy dające rozrywkę, rozwijające zainteresowania, dostarczające wiedzę, budujące światopogląd;
  • wypełniony estetycznymi, inspirującymi zdjęciami oraz filmami Instagram;
  • Twitter, na którym dzieją się rzeczy ważne i ważniejsze, miejsce dyskusji i wzajemnych inspiracji biznesmenów, dziennikarzy, polityków, celebrytów oraz zwykłych użytkowników;
  • LinkedIn stworzony dla rozwoju kariery zawodowej i samych przedsiębiorstw;
  • wszechobecne Google+, czyli społecznościowa klamra dla dziesiątek funkcji potężnego koncernu;
  • wygodny, darmowy, wciąż rozwijany komunikator Telegram.

Wchodzenie po kolei na każdy, a nawet część z tych serwisów, dodawanie kolejnych postów, analiza statystyk – to wszystko zajęłoby Ci cały dzień, a przecież trzeba robić biznes. Rezygnowanie z szans, jakie stwarzają media społecznościowe, również jest błędem. Właśnie w tym tkwi siła Publbox – nie martwisz się, że coś przeoczysz, nie tracisz czasu na „skakanie po okienkach”, publikujesz w oparciu o trendy, statystyki, prognozy, realne potrzeby. Po prostu masz wszystko pod kontrolą.

Masz najważniejsze narzędzia zawsze pod ręką

Zautomatyzowana strategia treści

Wielu administratorów kont w mediach społecznościowych formułuje wątpliwości i pytania dotyczące tak prozaicznej, a zarazem kluczowej kwestii: w jakich odstępach czasowych publikować kolejne posty? Jak często dawać o sobie znać użytkownikom? Kiedy najlepiej prezentować nowe treści? Nie ma to jednej, uniwersalnej wskazówki, ale Publbox pełni rolę Twojego uniwersalnego doradcy w zakresie strategii treści.

Aby ustalić indywidualny plan działania, wystarczy kilka kliknięć. Narzędzie analizuje wszystkie najważniejsze czynniki w kontekście Twojej działalności. Przedstawia strategiczny plan dotyczący optymalnych godzin na posty, a także proponuje ich tematykę. Pamiętaj, że Twoi odbiorcy szybko znużą się jednolitym formatem. Czasem trzeba postawić na rozrywkę, innym razem na stricte praktyczne wskazówki. Wybór tematyki podpowiada zautomatyzowane narzędzie, do którego możesz mieć dostęp w każdej chwili.

Inspiracje i wygodny kalendarz postów

Skuteczne planowanie publikacji jest możliwe dzięki funkcji kalendarza postów, który porządkuje Twoje plany i przypomina o niezbędnych działaniach. W mediach społecznościowych trzeba trzymać rękę na pulsie, reagować na bieżąco, ale i wybiegać myślami w przyszłość. Bez spersonalizowanych i automatyzujących narzędzi byłoby to bardzo trudne. Jednak jeżeli masz dostęp do panelu, w którym inteligentny kalendarz o wszystkim przypomina, a ponadto podpowiada konkretne działania, szkoda byłoby nie skorzystać z tej funkcji. Dzisiejszy pomysł na wpis może przydać się za dwa tygodnie. Nie zapomnisz o tym, umieszczając wszystko w inteligentnym kalendarzu. To szczególnie przydatne dla małych i średnich przedsiębiorców, którzy nie zatrudniają pracowników odpowiedzialnych wyłącznie za komunikację w social media i zaawansowany marketing.

Gotowe zestawy grafik w edytorze graficznym

Chyba każdy już się orientuje, że żyjemy w epoce multimediów. Treść wizualna najbardziej interesuje użytkowników mediów społecznościowych. Nawet proste komunikaty skuteczniej oddziałują, jeżeli są wyrażone w formie mema, grafiki, plakatu czy infografiki. Zapewne sam jesteś pod wrażeniem, jak profesjonalnie wyglądają treści graficzne publikowane przez wiele firm, również z Twojej konkurencji. Tymczasem okazuje się, że wcale nie potrzeba profesjonalisty w zespole, żeby przygotowywać podobne materiały. Stawiając na Publbox, otrzymujesz dostęp do wbudowanego edytora graficznego, w którym projektowanie jest łatwe, intuicyjne i przynosi wiele frajdy. Gotowe szablony wystarczy dopasować do swoich potrzeb, kilkoma kliknięciami przygotowując gotową, profesjonalną grafikę, która znakomicie sprawdza się na takich portalach jak Instagram, Facebook czy Twitter.

Instrukcja krok po kroku, co robić, aby Twoje działania w mediach społecznościowych przynosiły rezultaty

Raporty

Działalność w mediach społecznościowych zawsze powinna być zorientowana na rozwój. W pierwszych dniach cieszy każde polubienie, nie wspominając o rosnącej liczbie obserwujących czy pojedynczych komentarzach. Jednak dobrze wiesz, że można osiągnąć znacznie lepsze wyniki i do nich powinieneś dążyć. W zależności od rodzaju działalności i charakteru publikowanych treści inne wskaźniki będą pokazywały ścieżkę rozwoju. W tym kontekście szczególnego znaczenia nabierają profesjonalne raporty, które obrazują statystyki w przystępny, czytelny sposób. Zawsze jest co analizować: liczbę subskrypcji, interakcji, popularność konkretnych treści, trendy. Dopiero dzięki raportom podsumowującym Twoją aktywność w social media dostrzegasz, które działania przynoszą najlepsze efekty i są najwłaściwszym kierunkiem na przyszłość.

Dostęp do niezbędnej wiedzy z zakresu Social Media

Media społecznościowe nieustannie ewoluują. Kto dziś pamięta, jak wyglądał Facebook kilka lat temu? Albo YouTube – na początku platforma z amatorskimi filmikami, a dziś potężne narzędzie kreowania wizerunku i multimedialnej komunikacji z praktycznie każdą grupą docelową. Przykładów można mnożyć, bo wszystkie social media rozwijają się i rozbudowują funkcjonalność. W natłoku zawodowych obowiązków nie sposób być ze wszystkim na bieżąco. Dlatego w ramach Publbox otrzymujesz dostęp do kilkudziesięciu lekcji przygotowanych przez ekspertów, dzięki którym nabędziesz niezbędnych umiejętności, żeby efektywnie wykorzystywać media społecznościowe.

Zamiast eksperymentów skuteczne działania, zamiast błądzenia po omacku konkretne wytyczne. W ramach szkolenia poznajesz dobre praktyki, zasady funkcjonowania poszczególnych portali, korzyści i ryzyka, sposoby zarządzania reklamą czy metody wyznaczania strategii i organizacji pracy. Krótko mówiąc, zyskujesz wiedzę, która się zwyczajnie opłaca. Wykorzystujesz czas, który oszczędzasz dzięki automatyzacji działań w social media za pomocą rozbudowanego panelu Publbox.

PublBox organizuje też promocje dla różnych grup docelowych. Teraz każda NGO oraz instytucja charytatywna może zgłosić się mailowo do jana.oparij@publbox.com i otrzymać darmowy dostęp do korzystania z serwisu PublBox