Praca w sieciach społecznościowych stała się integralną częścią realizacji udanej kampanii marketingowej. W rzeczywistości SMM to cały kompleks działań online, które pomogą Ci znaleźć rynek, na którym obecna jest twoja grupa docelowa (GD).
A fakt, że twoja GD jest w sieciach społecznościowych, nie możesz nawet wątpić. Dlatego sugerujemy, aby dowiedzieć się więcej o tym, jak przygotować skuteczną kampanię w mediach społecznościowych i uruchomić ją na autopilocie!
Analizujemy
Zanim zaczniesz wypełniać treść, bardzo ważna jest analiza obecnej sytuacji. W ten sposób możesz dokładniej identyfikować czynniki, które przyczyniają się do sukcesu. Na przykład będziesz mieć możliwość zebrania większej ilości informacji o swoich klientach – podczas gdy zrozumiesz, co należy poprawić i na co zwrócić szczególną uwagę na Twoich stronach, grupach (jeśli, oczywiście, już je masz).
- Przeprowadź audyt w mediach społecznościowych
Audyt mediów społecznościowych – świetny sposób na zrozumienie obecnego stanu stron w sieciach społecznościowych. Bardzo ważne jest, aby zrozumieć, jak działają te strony, zanim zainwestujesz pieniądze w promowanie swoich treści za pośrednictwem sieci społecznościowych. Ponadto podczas takiego audytu będziesz miał możliwość określenia swoich mocnych i słabych stron, możesz podnieść efektywność swoich stron i zrozumieć, na czym naprawdę musisz się skoncentrować, aby osiągnąć pożądany rezultat.
- Stwórz obraz swojego idealnego konsument
Jak państwo oczywiście rozumieją, bardzo ważne jest mieć jasną wizję swojego idealnego klienta. Twoja grupa docelowa powinna być w centrum kampanii marketingowej, a Ty powinieneś dopasować treść, język i styl kampanii w zależności od tego, z kim chcesz się skontaktować.
- Zidentyfikuj kluczowe wskaźniki sukcesu
Jeśli chodzi o rozpoczęcie kampanii na portalach społecznościowych, ważne jest zrozumieć, że istnieją pewne wskaźniki sukcesu, które trzeba wziąć pod uwagę podczas planowania i śledzenia efektywności działań. Który z nich jest najważniejszy zależy od Ciebie. Aby rozpocząć, można określić granice wzrostu liczby subskrybentów i dowiedzieć się, jaka pora dnia lub nocy jest najlepsza dla publikowania treści. I tam dojdzie do konwersji i sprzedaży.
- Zidentyfikuj swoich liderów opinii
Wszystkie serwisy społecznościowe mają swoich własnych liderów opinii – ludzi z dużą liczbą subskrybentów, specjalizujące się w odpowiednim temacie. Mogą zwiększyć rozpoznawalność każdej marki, oferując jej produkty i usługi swoim odbiorcom. Możesz wybrać takich liderów opinii dla swojej niszy i nawiązać współpracę z nimi w celu promowania własnych treści.
- Zbadaj swoich konkurentów
Mówią, że imitacja jest najszczerszą formą pochlebstwa i naprawdę coś w tym jest. Można dowiedzieć się wielu rzeczy i wykorzystywać to w pracy, badając działania swoich konkurentów w social media, ale to nie znaczy, że trzeba powtarzać każdy krok, ale tak będzie znacznie łatwiej rozumieć, jak iść do przodu we właściwym kierunku, a czasem to pomaga uniknąć błędów . Ucz się od najlepszych, korzystaj ze skutecznych rozwiązań, dostosowuj je do siebie, stosuj i otrzymuj nagrody w postaci rosnącej liczby abonentów oraz wzrost sprzedaży.
- Podziel budżet i zasoby
Wiele osób chce jak najszybciej uruchomić kampanię w mediach społecznościowych. Jednakże, jeśli masz trochę czasu, aby zaplanować swój budżet z góry i podzielić swoje zasoby, to na pewno wyciągniesz z tego dużo korzyści. Planując budżet z góry, możesz uniknąć nieoczekiwanych kosztów i różnych innych problemów.
Planujemy
Po analizie nadchodzi czas na planowanie. To jest moment, w którym jesteś zdeterminowany celami i sposobami ich osiągnięcia.
- Zdecyduj, na których platformach będziesz pracować
Możesz mieć konta w wielu sieciach społecznościowych, ale czasami warto skupić się na jednej lub dwóch stronach. W oparciu o analitykę i dane uzyskane wcześniej, będziesz w stanie określić najbardziej skuteczne platformy dla osiągnięcia dokładnie kluczowych wskaźników.
- Twórz lub ulepszaj swoje konta w sieciach społecznościowych, a także optymalizuj swoje profile i strony
Przed uruchomieniem kampanii należy sprawdzić aktualny stan witryny w sieci społecznościowej – co można poprawić? A także czy możesz uczynić swój profil bardziej szczegółowym? Czy masz okazję poprawić wygląd swojej strony, umieścić jasną atrakcyjną okładkę?
Jeśli zauważysz, że coś można poprawić, zrób to przed uruchomieniem kampanii reklamowej, aby użytkownicy, którzy do Ciebie przychodzą na stronę, najlepiej rozumieli, o co w niej chodzi.
Polepsz strony za pomocą PublBox
- Utwórz plan marketingowy treści i kalendarz publikacji
Rozpoczęcie kampanii w mediach społecznościowych wymaga wysokiego poziomu organizacji. Kalendarz publikacji to świetny sposób na zarządzanie swoimi wpisami i nie opuszczanie harmonogramu. Oczywiście potrzebne są również zasoby wysokiej jakości publikacji! Może to być zestaw publikacji na blogu, filmy edukacyjne, zdjęcia … wszystko zależy od Ciebie.
- Zdefiniuj cele i zadania SMM
Twoja kampania powinna odzwierciedlać Twoją wizję tego, do czego była przeznaczona. Jaki jest twój ostateczny cel? Dlaczego zacząłeś to wszystko? Bardzo ważne jest zdefiniowanie zadań, etapów i konkretnych celów kampanii.
- Wybierz narzędzia, aby osiągnąć cele i zadania
Oprócz wyznaczania zadań i określania celów ważne jest również zrozumienie, w jaki sposób zamierzasz osiągnąć swoje cele. Jaką taktykę i jakich narzędzi zamierzasz użyć w tym celu? Czy musisz przyciągać zasoby zewnętrzne? Tylko odpowiadając na te pytania będzie można zorganizować proces w taki sposób, aby osiągnąć pożądanego wyniku, a nie stworzyć „czarną dziurę”, która pochłania cały czas i wysiłek.
- Ustal priorytet swojego planu
Znaczenie planowania jest trudne do przecenienia – ma zasadnicze znaczenie w każdej sytuacji. Dobry plan pomoże ci zmniejszyć straty, trzymać się budżetu, osiągnąć swoje cele i wiele więcej. Bardzo ważne jest również ustalenie priorytetów planu i przestrzeganie ich w celu pomyślnego rozpoczęcia kampanii.
- Przypisywanie osób odpowiedzialnych i ustalanie terminów
Nic nie powinno być dozwolone samemu. Pamiętasz, jak wyznaczasz cele? Podobnie należy zidentyfikować osoby odpowiedzialne za wykonanie określonych zadań i określenie warunków wykonania.
Przygotujemy treści
- Podkreślaj jakość treści
Treść to rzecz podstawowa. W końcu, bez treści, prawdopodobnie nie przyciągniesz publiczności. Nawet jeśli postępowałeś zgodnie z każdym krokiem opisanym w tym artykule, bardzo trudno będzie osiągnąć sukces, nie mając naprawdę wysokiej jakości różnorodnych treści: filmów na YouTube, wpisów na blogu, oryginalnych obrazów, memów itd. W każdym razie postaw na jakość, oryginalność i przestrzeganie stylu kampanii.
- Szukaj i twórz atrakcyjne treści oraz zarządzaj nimi
Niezależnie od tego, czy tworzysz treść samodzielnie, czy też jest ona wykonywana przez płatnego specjalistę, to jest świetny sposób na przygotowanie jakościowych i oryginalnych materiałów do projektu. W tym samym czasie bardzo ważne jest zarządzanie treściami. Możesz publikować nie tylko swoje publikacje, ale także dzielić się interesującymi twoich odbiorców posty z innych stron. Pomyśl o możliwości wzajemnej promocji z innymi markami. Na przykład możesz nawiązać współpracę z firmą, której docelowi odbiorcy są podobni do twoich. W takim przypadku zyskasz dwustronną korzyść, rozpowszechniając swoje treści nawzajem.
Jeśli chodzi o media społecznościowe, główny nacisk należy położyć na wizualizację. Wiele osób nie przerywa codziennej pracy tylko po to, aby przeczytać publikację na blogu, o której nic nie wiedzą … Ale jeśli uda się przyciągnąć ich uwagę dobrym obrazem lub intrygującym tytułem, mogą zmienić swoją decyzję. Newsfeed każdej sieci społecznościowej jest pełny znaczących i niezbyt aktualnych wiadomości, użytkownicy przeglądają setki postów dziennie, starając się znaleźć w tym strumieniu to, czego naprawdę chcą i co jest dla nich ważne. Dlatego pierwsze wrażenie ma ogromne znaczenie, a treść wizualna pomoże ci, jak żadna inna.
- Sporządź plan tworzenia treści wizualnych
Tworząc jakościowe treści dla kampanii, musisz przestrzegać jasnego harmonogramu, pozostając jednocześnie zebranym i produktywnym.
- Określ swój ton
Ton jest oczywiście cudowny, ale co to oznacza? Jeśli w skrócie, ton jest zdolność do prawidłowego adresowania odbiorców. Wyobraź sobie, że promujesz nową deskorolkę, która wkrótce wejdzie na rynek. Ton wiadomości powinien mieć cechy charakterystyczne dla grupy docelowej – młodych ulicznych deskorolkowców. Teraz wyobraź sobie, jak głupio i niepoprawnie wyglądałaby kampania, gdyby miała surowy, formalny ton, jakbyś próbował zwrócić się do biznesmenów z Wall Street.
W każdej niszy należy zastosować podejście wizualne i tonalne. Aby zrozumieć, w jakim języku rozmawiać z Twoimi klientami, powróć do punktu, o którym wielokrotnie wspominaliśmy w tym artykule: określ swoją grupę docelową.
Publikujemy
Treści powinny być publikowane regularnie! Pomoże to Twoim stronom być aktualnymi i pożądanymi.
Jak opublikować: udane doświadczenie
Publikowanie treści w mediach społecznościowych może być nieco delikatniejsze, niż można sobie wyobrazić, ponieważ wymaga od ciebie pewnych subtelności.
Jest wiele rzeczy, których nie powinieneś robić w żadnych okolicznościach:
- Nie przesadzaj. Jeśli opublikujesz zbyt dużo treści, twoi odbiorcy uznają cię za zbyt nachalnego.
- Zawsze trzymaj się harmonogramu. Jeśli publikacje pójdą zbyt chaotycznie, twoje wysiłki zostaną uznane za niekonsekwentne. Konieczne jest opracowanie odpowiedniego harmonogramu publikacji, do którego będziesz się nieustannie stosować.
- Nie publikuj zbyt często tej samej treści. Tak, czasami miło jest zobaczyć post testowany na czas, ale nie angażuj się zbytnio, inaczej użytkownicy mogą odkryć, że po prostu nie masz nic do pokazania.
Inwestuj w narzędzia do zarządzania mediami społecznościowymi
Zautomatyzowane serwisy zarządzania mediami społecznościowymi mogą stać się naprawdę opłacalną inwestycją i pomogą twojemu projektowi „latać na określonej wysokości na autopilocie”.
Odroczona publikacja, publikowanie treści jednocześnie w różnych sieciach społecznościowych, szybkie tworzenie obrazów w wygodnym wbudowanym graficznym edytorze, porady i różne opcje strategii treści oferowane przez PublBox, pomogą Ci osiągnąć maksimum.
Obserwujemy wyniki
- Śledź, analizuj, testuj i optymalizuj
W tym artykule zwróciliśmy uwagę na znaczenie posiadania planu i trzymania się go. Jednak twój plan nie powinien być sztywny. Jeśli coś po prostu nie działa lub warunki się zmieniają, powinieneś być w stanie określić, kiedy dokonać zmian, a tutaj będziesz potrzebował pewnej elastyczności.
Śledząc wskaźniki sukcesu i analizując dane, możesz zoptymalizować strategię i odpowiednio ją dostosować.
- Słuchaj swojej publiczności, aby poznać jej zainteresowania
Najlepszym sposobem sprawdzenia, czy postępujesz słusznie, jest wysłuchanie odbiorców i pełne wykorzystanie informacji zwrotnych. Poznając zainteresowania publiczności, możesz zaoferować jej treść, której potrzebuje tu i teraz. Zadawaj pytania, zdobywaj sympatie, angażuj się i kontynuuj pracę, aby zwiększyć liczbę zaangażowanych fanów i obserwatorów.
Autorem tekstu jest PublBox.