Spotify podpisało umowę z Archewell Audio, nowopowstałą firmą zajmującą się produkcją dźwięku. Jej właścicielami są książę Harry oraz Meghan Markle, którzy na Spotify będą mieli swój podcast.
Spotify bardzo mocno wkroczyło w tematykę podcastów. Na tej popularnej platformie streamingowej od dłuższego czasu możemy słuchać ulubionych audycji, a także odkrywać całkiem nowe. Jakiś czas temu napisałem w jednym ze swoich tekstów na DailyWeb, że podcasty przeżywają swój renesans. Potwierdzeniem tych słów mogą być właśnie działania Spotify na rzecz popularyzacji tego formatu. Na platformie pojawiają się coraz to nowsze funkcje skierowane do słuchaczy podcastów. Ponadto powstaje wiele audycji na wyłączność Spotify.
Książę Harry i Księżna Meghan będą mieć podcast na Spotify
Prawdziwą bombą jest najnowsza wiadomość. Otóż Spotify podpisało umowę z firmą Archewell Audio. Stoją za nią książę Harry i Meghan Markle. Książę i księżna Sussex będą zajmować się produkcją audycji. Co więcej, według zapowiedzi Spotify oni również będą mieć swój podcast. Jako pierwszy pojawić się ma świąteczny epizod, który poprowadzą książę i księżna, a ich goście będą opowiadać swoje historie. Z kolei w 2021 r. na Spotify trafi już właściwa seria podcastów. Pojawiła się nawet zapowiedź, którą można posłuchać na platformie.
Spotify prężnie działa z podcastami
To kolejny krok Spotify w celu zwiększania ilości wartościowych audycji na platformie i popularyzacji tego formatu. W listopadzie doszło do przejęcia platformy Megaphone.
Tym razem platforma chce umożliwiać twórcom podcastów zwiększenie zarobków, a tym samym reklamodawcom większego grona osób. To jeden z punktów uzasadniających zakup przez Spotify platformy Megaphone, o czym serwis streamingowy poinformował na swoim blogu. Jeśli nie słyszeliście o Megaphone, to spieszę z wyjaśnieniem – to jedna z najpopularniejszych platform, która zajmuje się hostingiem podcastów oraz reklamami. I to właśnie ta druga działalność Megaphone zostanie rozbudowana na początku. Spotify bowiem zamierza oferować swoją technologię reklam w podcastach o nazwie Streaming Ad Insertion twórcom audycji, które są hostowane na Megaphone. Zyskają na tym również reklamodawcy, bowiem jednocześnie zasięg dotarcia do słuchaczy ma być zwiększany przy pomocy funkcjonującej już usługi Megaphone Targeted Marketplace.
Źródło: Spotify