YouTube okazał się świetnym miejscem do publikacji klipów muzycznych. Artyści dostaną zatem nowe statystyki, które dokładniej pokażą zaangażowanie ich odbiorców.
Platforma YouTube przyciągnął do siebie nie tylko wszelkiej maści twórców internetowych, ale też wykonawców muzycznych. Klipy muzyczne biją kolejne rekordy wyświetleń, a ich premiery często odbywają się właśnie na YouTube. Mimo funkcjonowania usług streamingowych, takich jak Spotify, Tidal, czy Apple Music, część użytkowników decyduje się na słuchanie muzyki za pośrednictwem YouTube. Kilkukrotnie uczestniczyłem w domówkach, gdzie muzyka była puszczana właśnie z YouTube. Tak samo w jednym z zakładów pracy, w których pracowałem. Od rana do samego końca pracy towarzyszyła nam muzyka z YouTube.
Statystyki dla artystów
Skoro mnóstwo wykonawców publikuje swoje klipy na YouTube, to potrzebne są im dobre statystyki. Okazuje się, że ich dotychczasowa wersja, dostępna dla wszystkich twórców na YouTube jest niewystarczająca. Specjalna nazwana “Statystyki dla artystów” właśnie ma swoją premierę na platformie i zostaje udostępniona dla wszystkich oficjalnych kanałów artystów. Nowe statystyki będą obejmować jednakowo wszystkie klipy na kanale autora, ale także wykorzystanie ich w innych materiałach, w których twórca jest oznaczony lub przy nich współpracował. W szczegółach utworu znajdą się wspomniane treści stworzone przez innych użytkowników platformy, w których wykorzystany został utwór artysty. Poza tym statystyki będą zawierać dane o skuteczności, obejmujące wyświetlenia, kliknięcia, dane demograficzne, a także inne statystyki zaangażowania. Wszystkie dane prezentowane będą w czasie rzeczywistym. Dostęp do statystyk znajduje się w desktopowej wersji YouTube Studio, a także w aplikacjach mobilnych na Android oraz iOS.
Lepsza analiza zasięgów
Dzięki nowym statystykom artyści będą mogli lepiej analizować zasięgi swojej muzycznej twórczości. Powstaje przecież mnóstwo alternatywnych klipów do utworów, zdarzają się nawet lepsze od oryginału. Materiały muzyczne są też wykorzystywane w różnych filmach. YouTube dostrzegł, że 20% zasięgu średniej liczby 1000 artystów publikujących swoje materiały na YouTube pochodzi z filmów stworzonych przez pozostałych użytkowników platformy. Teraz statystyki dla artystów pokażą zasięg własnych materiałów, a także z uwzględnieniem filmów użytkowników. To pokaże artystom, jak użytkownicy reagują na ich twórczość i do niej nawiązują.
Źródło: 9to5Google