Branża e-commerce to dziś jedna z najprężniej rozwijających się gałęzi gospodarki.
Według danych PWC wartość polskiego rynku e-commerce w 2026 roku przekroczy 162 miliardy złotych. Oznacza to średni roczny wzrost na poziomie 12%.
Co więcej, 73% polskich internautów kupuje dziś w Internecie – to ponad 20 milionów osób! Nie sposób więc zaprzeczyć, że biznes w e-commerce ma potencjał. Dostrzegają to również dostawcy różnego rodzaju programów, które umożliwiają sprzedawcom łatwy i szybki start w branży.
Jak w praktyce wygląda zakładanie i prowadzenie sklepu internetowego? Sprawdź i przekonaj się, czy jest to pomysł na biznes dla Ciebie.
Sklep internetowy na abonament od Sky-Shop
Pomysły na biznes można podzielić ze względu na te, które zrealizować można sprawnie i szybko i te, których wcielenie w życie wymaga długich miesięcy czy lat pracy. Własny sklep internetowy zdecydowanie należy do tej pierwszej grupy.
Sklep internetowy w abonamencie, czyli działający w modelu SaaS, to idealne rozwiązanie dla sprzedawców, którzy chcą się skupić na marketingu i rozwoju swojego biznesu. Wszelkie kwestie techniczne (hosting, bezpieczeństwo, utrzymanie integracji), a także rozwój i aktualizacje oprogramowania leżą po stronie jego dostawcy, czyli zespołu Sky-Shop.
W praktyce polega to na tym, że w zamian za opłacanie miesięcznego abonamentu (już od 99 zł miesięcznie) otrzymujesz dostęp do praktycznie gotowego sklepu internetowego. Możesz rozpocząć sprzedaż natychmiast po jego prostej konfiguracji.
Wszystkie zamówienia obsłużysz z poziomu wygodnego i prostego w obsłudze panelu administracyjnego.
W ramach abonamentu otrzymasz także:
- Gotowe integracje z hurtowniami, które pozwolą Ci w kilka chwil pobrać wszystkie dane produktów do sklepu.
- Gotowe integracje z Allegro, eBay, Empik Marketplace, Morele Marketplace i innymi platformami sprzedażowymi, dzięki którym będziesz mógł prowadzić sprzedaż w wielu kanałach z poziomu jednego panelu administracyjnego.
- Gotowe integracje z bramkami płatności, firmami kurierskimi, systemami księgowymi i ERP oraz narzędziami marketingowymi.
- Aplikację mobilną, dzięki której z dowolnego miejsca będziesz mógł zarządzać swoim sklepem.
- Bezpłatne, nielimitowane wsparcie techniczne.
Jak założyć sklep internetowy ze Sky-Shop?
Dzięki oprogramowaniu Sky-Shop uruchomisz własny sklep internetowy błyskawicznie – nawet jeżeli jesteś laikiem. Nie będziesz potrzebował umiejętności technicznych ani graficznych. Zatrudnianie programistów również nie będzie konieczne.
Podkreślanie tego, że sklep internetowy możesz założyć bardzo łatwo i szybko, nie jest chwytem reklamowym. Oto, jak przebiega uruchomienie sklepu na Sky-Shop krok po kroku:
- Zakładasz konto na stronie Sky-Shop.pl – przez 14 dni możesz testować oprogramowanie bezpłatnie.
- Dodajesz produkty do sklepu – automatycznie dzięki integracji z hurtowniami lub ręcznie w przypadku własnego asortymentu.
- Dostosowujesz wygląd sklepu do swoich preferencji. Korzystasz z intuicyjnego kreatora szablonu, który działa na zasadzie “przeciągnij i upuść” i zawiera ponad 70 gotowych modułów.
- Konfigurujesz wszelkie funkcje sklepu (płatności, dostawa, księgowość, opisy kategorii i produktów, maile transakcyjne itd.) w zgodzie ze swoimi potrzebami.
- Rozpoczynasz sprzedaż.
- Rozwijasz swój sklep, powiększając bazę produktów, prowadząc działania marketingowe i świadcząc nienaganną obsługę klienta.
- Zespół Sky-Shop dba o sprawne działanie oprogramowania, a także jego nieustanny rozwój i aktualizacje.
Przez cały czas możesz korzystać z darmowego wsparcia technicznego i setek instrukcji, dostępnych na naszej stronie czy kanale na YouTube.
Więcej informacji znajdziesz w naszym kompleksowym poradniku: Jak otworzyć sklep internetowy?
Skąd brać towar do sklepu internetowego?
Sklep internetowy nie odniesie sukcesu, jeżeli nie będzie oferował produktów, które wzbudzą zainteresowanie u potencjalnych klientów. Możesz je pozyskiwać w różny sposób – masz do dyspozycji następujące rozwiązania:
- Własny asortyment. Może być to np. rękodzieło czy inne autorskie produkty.
- Współpraca z hurtownią i prowadzenie magazynu.
- Dropshipping, czyli model, w którym wysyłka produktów do klienta następuje bezpośrednio z hurtowni.
O co musisz zadbać przed założeniem sklepu internetowego?
Nie opracowano jeszcze takiej platformy e-commerce, która załatwiłaby za Ciebie wszelkie formalności. Przed oficjalnym uruchomieniem sprzedaży internetowej będziesz musiał zadbać o kilka kwestii.
- Założenie działalności gospodarczej. Możesz jednak zdecydować się także na sprzedaż w ramach działalności nierejestrowanej.
- Ustalenie warunków współpracy z hurtownią. Jeżeli będziesz sprzedawać własny asortyment, możesz pominąć ten punkt.
- Wybór bramki płatności i metod dostawy. Wybierając bramkę Sky-Pay, przez pierwsze trzy miesiące płacisz tylko 1% prowizji.
- Wymyślenie nazwy sklepu i wykupienie domeny.
- Stworzenie regulaminu i polityki prywatności.
Podsumowanie
Założenie własnego sklepu internetowego nigdy nie było tak łatwe, jak dziś. Nie jest to jednak jedyny powód, dla którego warto postawić na biznes w e-commerce.
W Internecie z roku na roku kupuje coraz więcej osób, a udział sprzedaży internetowej w handlu detalicznym systematycznie rośnie.
Pamiętaj, że oprogramowanie Sky-Shop możesz testować bezpłatnie przez 14 dni. Jeżeli masz jakieś pytania, odezwij się na info@sky-shop.pl.
Artykuł sponsorowany, dostarczony przez zewnętrznego partnera.