Twitter wprowadza na swoją platformę nowy rodzaj postów. Tzw. audio-tweety, mają umożliwić użytkownikom dzielenie się swoimi myślami w formie głosowej na platformie.
Zmiana jest jak na Twitter dość spora, zwłaszcza biorąc pod uwagę dotychczasową oszczędność we wprowadzeniu wszelkich aktualizacjach produktowych. Ostatnim tak śmiałym ruchem było chyba rozszerzenie limitu znaków ze 140 do 280 w 2017 roku. Jak jednak tłumaczą cytowani przez The Verge twórcy aplikacji:
„Czasami 280 znaków to za mało i w tłumaczeniu gubią się pewne niuanse konwersacyjne. Od dziś testujemy więc nową funkcję, która doda bardziej ludzki akcent do sposobu, w jaki używamy Twittera – Twój własny głos.”
Twitter – posty audio
Korzystanie z nowego formatu jest bardzo proste. Całość przypomina bardzo wysyłanie wiadomości głosowych, chociażby na Whatsapp. Pod oknem edycji postu w aplikacji Twittera pojawi się nowy przycisk umożliwiający nagranie krótkiej wiadomości audio. O tym, jak wyglądać będzie taki post, możemy przekonać się, zaglądając na oficjalny profil firmy.
https://twitter.com/Twitter/status/1273306563994845185
Podobnie jak w przypadku tradycyjnych postów, użytkownik będzie musiał zadbać o zwięzłość wypowiedzi. Aktualny limit przypadający na jednego „audio tweeta” to 140 sekund. Jeśli nagrana wypowiedź jest dłuższa, zostanie ona automatycznie podzielona i opublikowana w postaci kilku postów. Warto także dodać, że jak na razie odpowiedzi i retweety są wyłączone z nowej funkcji – audio może być dodawane jedynie do autorskich postów.
Na tę chwilę funkcja jest jedynie dostępna dla wąskiej grupy użytkowników. Jak twierdzi jednak firma, już wkrótce zostanie udostępniona wszystkim posiadaczom sprzętu z systemem iOS. Jak na razie nie wiadomo czy, i kiedy pojawi się ona na Androidzie i w wersji webowej aplikacji.