Dzisiejszy post będzie najprawdopodobniej ostatnim dotyczącym słów kluczowych – mieliłem ten temat przez ostatnie kilka tygodni, ale uważam, że słusznie. Są one pierwszym i największym  krokiem w kierunku odpowiedniego wypozycjonowania strony. Nie każdy jednak wie, że dzielą się one na bardzo trudne, jak i zaskakująco łatwe. A o co z tym chodzi?

Trudność słowa kluczowego zależna jest od wskaźników PA i DA. Czy te skróty mówią wam coś? Na pewno warto dokładnie sobie poczytać o nich poczytać – ja wyjaśnię pokrótce. Page authority oraz domain authority, czyli autorytet strony i witryny. Mierzony w skali od 1 do 100 na podstawie ilości linków przychodzących (i kilku innych istotnych kwestii).

Jak odpowiednio dobierać słowa kluczowe?

Wygląda to tak – jeśli chcemy wybadać jak ‘trudne’ jest dane słowo kluczowe, to wpisujemy je w Google, sprawdzamy PA i DA dla pierwszych 10 wyników i wyciągamy średnią.  Gdybym miał przełożyć rezultaty na poziom trudności, to wyglądałoby to mniej więcej tak:

  • Easy – Od 0 do 35, przy czym bardzo ciężko będzie nam znaleźć w top 10 Google strony mające poniżej 20 autorytetu.
  • Medium – Od 35 do 50
  • Hard – 50 do 65
  • Very hard – 65 do 80, powyżej to już Nightmare :D Jednak tak jak w przypadku 0-20, znaleźć 10 stron o tak wysokim autorytecie również nie jest łatwo.
obraz 1 1 1
Sam wyznacz sobie poziom trudności ;)

Tips and tricks

Pozostaje nam dobranie poziomu trudności do naszych możliwości i akcja! Jeśli zarządzamy wielką domeną z dużym autorytetem, możemy nasze działania kierować na słowa z grupy 60-80. Jeśli dopiero zaczynamy, to nawet easy nie będzie tak bardzo łatwe. Istotna jest również nisza, jaką się zajmujemy. Prowadząc stronę o podróżach mamy trochę ‘fory’ przy próbie pozycjonowania na frazy takie jak ‘tanie podróże zagraniczne’, czy ‘wakacje last minute’. Gdyby nam jednak przyszło do głowy wypozycjonować się na hasło ‘nowości filmowe 2018’, to tu już następuje pewien konflikt, nawet jeśli dane słowo jest nisko w rankingu.

obraz 2 1
Z czasem wszystko się poukłada!

Z pomocą poprzednich postów powinniście już utworzyć porządną listę słów kluczowych. Teraz możecie sprawdzić ich ‘poziom trudności’ i wybrać te, które mają największe szanse zagwarantować wam dobre wypozycjonowanie swojej strony.

Wyszukiwanie słów kluczowych pod strategię SEO

Z czasem na pewno wasze ambicje wzrosną i będziecie próbowali zmierzyć się z trudniejszymi frazami. Skupcie się wtedy na dwóch ważnych kwestiach:

– Zdobywaniu linków zewnętrznych do waszej domeny

– Tworzeniu treści spójnych z tematyką strony i angażujących użytkownika

Powodzenia!


Autorem artykułu jest Tomasz Celler.