Za każdym razem, kiedy muszę coś wystawić na OLX, robiąc porządki z elektroniką, przechodzi mnie dreszcz grozy. Wszystkie te niesamowite oferty, pisane łamaną polszczyzną, proszące o cenę ostateczną i przesłanie jej na podejrzanego mejla. OLX walczy z takimi praktykami, a dzisiaj pojawiła się reklama, która ma zwiększać świadomość użytkowników przy przekręcie na tzw. przesyłkę.

W krótkim spocie dwóch kultowych aktorów, Dario, tfu tzn. Pan Jan Frycz, który odgrywa rolę tego, co dał się nabrać i genialny Janusz Chabior, który moralizatorskim głosem opowiada, dlaczego Pan Jan dał się nabrać. Sami zobaczcie:

Subskrybuj DailyWeb na Youtube!

Czyż to nie genialna forma edukacji własnych użytkowników? Łatwa i przyjazna forma, rozpoznawalne twarze i konwencja humorystyczna, chociaż mówiąca o dość trapiącym problemie.

Film, którego premiera zbiegła się z Dniem Bezpiecznego Internetu (11 lutego), to przestroga nie tylko dla użytkowników serwisu ogłoszeniowego. Można być – jak bohater pierwszego odcinka – kardiochirurgiem, przeprowadzać skomplikowane operacje na otwartym sercu i ratować życie, a mimo to dać się nabrać na “patent” z płatnością za przesyłkę. Złodzieje wykorzystują nie tylko naszą niewiedzę, ale często fakt, że jesteśmy zabiegani i pochłonięci innymi ważnymi dla nas sprawami.

Z tej perspektywy, nawet najmądrzejsza osoba może dać się oszukać internetowym naciągaczom.

– mówi Marcin Sienkowski, head of marketing olx. – Ze statystyk i naszych obserwacji wynika, że kradzieży pieniędzy czy danych może doświadczyć każdy. Niezależnie od płci, wieku, wykształcenia. Ważniejsze, by się przed tym ustrzec. Wierzymy, że pokazanie takich sytuacji, z wyrazistą grą i humorem Janusza Chabiora  i Jana Frycza, zadziała jak lustro.

Przejrzymy się w nim, ale wyciągniemy naukę, która ustrzeże nas przed niemiłymi konsekwencjami internetowych kradzieży – podkreśla.

Źródło: wiadomość prasowa