Google umieściło na swoim blogu wpis, z którego wynika, że zainteresowani będą mogli wkrótce adresować reklamy do tych użytkowników, którzy nie dokonują mikrotransakcji. Innymi słowy: płać albo zaleje Cię niechciany content.
Są oczywiście i dobre strony tej sytuacji. Jeśli jesteś jednym z niewielu mobilnych graczy, którzy faktycznie wydają pieniądze na zakupy w aplikacjach, potencjalnie zaczniesz widzieć mniej reklam. Deweloperzy zarabiają przede wszystkim na reklamach. Do tej pory zasypywali więc nimi każdego – nie bacząc na jego „wypłacalność”. Irytowało to inwestujących w aplikacje użytkowników, ponieważ w niektórych przypadkach reklamy przeszkadzały w kontynuowaniu rozgrywki. Człowiek płacił, a i tak go dręczono.
Teraz Google zamierza wprowadzić opcję adresowania reklam wyłącznie do tych, którzy nie są skłonni wydać pieniądze na zakupy w grze. Pozwoli to na wygodniejsze użytkowanie aplikacji graczom płacącym (i przez to zachęci ich do kolejnych inwestycji), ale też niejako wymusi finansowe zaangażowanie na pozostałych (w duchu: lepiej już zapłacić niż walczyć z taką falą spamu).
Acquiring and retaining users is important, but retention alone doesn’t generate revenue. Our internal data shows that, on average, less than four percent of players will ever spend on in-app items. One way to increase overall revenue is through ads. However, some developers worry that ads might hurt in-app purchase revenue by disrupting gameplay for players who do spend. What if you could just show ads to the players who aren’t going to spend in your app? Good news—now you can.
Wypuszczony dziś Google AdMob, uczy się w oparciu o prawdopodobieństwo dokonania zakupów. Jednostki reklamowe z włączoną „inteligentną segmentacją” będą kierowane do osób, które w przeciwnym razie nie generowałyby dochodów. Tak więc można wydać pieniądze w grze lub zapłacić cenę oglądając reklamy.
Jest to jedna z kilku ogłoszonych niedawno aktualizacji Google. W zeszłym tygodniu firma rozpoczęła testowanie reklam w wyszukiwaniu obrazów, a nowa funkcja w Google Play pozwala graczom zarabiać w aplikacji poprzez oglądanie reklam. Google twierdzi, że w przyszłym tygodniu na Game Developer Conference w San Francisco ujawni więcej informacji na temat swojej „inteligentnej segmentacji”.