Serwis streamingowy SoundCloud właśnie zyskał nową, bardzo ciekawą funkcję. Już wkrótce będziemy mogli dzielić się ulubioną muzyką z naszymi znajomymi na Instagramie.
Nasze ulubione kawałki na SoundCloud będą mogły pojawić się w naszych Instagram Stories. Wszystko za sprawą nowej funkcji, jaką szwedzka firma ogłosiła właśnie na swoim oficjalnym blogu. Aby z niej skorzystać, należy znaleźć utwór w aplikacji SoundCloud, a następnie wybrać ikonę udostępnienia.
Soundcloud w Instagram Stories!
W zależności od używanego systemu będzie to widoczna ikona Instagram lub button „Udostępnij na Instagram Stories”. Po jej wybraniu, na naszym instagramowym koncie pojawi się nowe Story z okładką albumu jako tłem i ruchomą naklejką z nazwą utworu i logo SoundCloud. Niestety, utwory nie będą wykorzystane jako muzyczne tło story, lecz wystąpią jedynie w postaci kilkalnego linku. Aby je odsłuchać, musimy przenieść się do aplikacji SoundCloud.
https://www.instagram.com/p/BpRz6L9hnRq/
Sama funkcja udostępniania została po raz pierwszy ogłoszona w maju na konferencji F8 Facebooka. To wówczas pojawiły się pierwsze doniesienia o tym, że Instagram pozwoli zewnętrznym firmom takim jak Spotify czy GoPro na udostępnianie treści w swojej platformie. Ponieważ SoundCloud potrzebował nieco więcej czasu na przygotowanie wdrożenia, nowa funkcja pojawiła się ostatecznie dopiero teraz. Jest ona dostępna w najnowszej wersji aplikacji na iOS i Android.
Instagram nową szansą dla Soundcloud?
Mimo pewnych ograniczeń funkcja na pewno zasługuje na uwagę. Przede wszystkim umożliwia artystom połączenie możliwości SoundCloud z niezwykle potężnym kanałem promocji, jakim jest Instagram. Nie przypadkowo data zaprezentowania funkcji zbiegła się w czasie ze startem nowego programu monetyzacyjnego SoundCloud dla artystów.
Dla samego SoundCloud jest to także dobra opcja na spopularyzowanie aplikacji. Nieco zapomniany w ostatnim czasie i dość niszowy, jeśli chodzi o kontent, serwis jeszcze do niedawna był w głębokim kryzysie. Doszło nawet do tego, że jego władze były zmuszone zwolnić niemal 40% załogi. Dodatkowe 170 milionów dolarów dofinansowania, jakie udało się zebrać twórcom, uchroniło jednak firmę przed zamknięciem i pozwoliło na dalsze rozwijanie platformy.