Ray-Ban Wayfarer to kultowe okulary, które są z nami na rynku już od ponad 70 lat. Oczywiście jak wszystko, z biegiem czasu i one uległy zmianie. Od kilku lat można je kupić w wersji META — z kamerami i obsługą AI. Właśnie zaprezentowano ich szalenie ciekawą wersję!
W 2020 roku META (Facebook) nawiązało współpracę z producentem okularów, aby stworzyć wyjątkowe połączenie okularów przeciwsłonecznych, rozszerzonej rzeczywistości oraz sztucznej inteligencji. Udało się tak średnio. Konieczna była druga, lepsza wersja urządzenia, które na rynek trafiło w 2023 roku. To był przełom!
Ray-Ban META Wayfarer w limitowanej edycji
Zdaje się, że ani META, ani Ray-Ban nie narzekają na wyniki sprzedażowe nowej wersji. Okulary dzięki całkiem solidnej specyfikacji i ciekawym możliwościom zyskały przychylność rynku i dobry odbiór wśród klientów.
Ray-Ban META Wayfarer to okulary o kultowej formie i elektronicznym wnętrzu. Okulary mają stereoskopowy system kamer opartych na sensorze o rozdzielczości 12 MP i możliwości nagrywania wideo o rozdzielczości 1440 × 1920 (pionowo) w 30 FPS. Na pokładzie umieszczono również 5 mikrofonów, dwa mini głośniki, dotykowy panel sterujący, diody LED, które informują osoby postronne o nagrywaniu oraz 32 GB pamięci na dane. Sprzęt obsługuje Bluetooth 5.2 oraz WiFi 6.
Okulary początkowo nie dawały wiele możliwości, oprócz tych najbardziej oczywistych jak wykonywanie połączeń, robienie zdjęć i nagrywanie wideo. Można było też skorzystać z asystenta META, który odpowiadał na pytania oraz pozwalał na komunikację poprzez Whatsapp i Messengera. W zeszłym tygodniu odbyła się konferencja META Connect, która koncentrowała się na rozwoju AR/VR oraz AI. Pokazano na niej nową aktualizację dla smart okularów. Wnosi ona znaczne usprawnienia dla sztucznej inteligencji oraz możliwości rozpoznawania otoczenia przez wbudowany system. Zaprezentowano również kilka innych ciekawych funkcji jak lepsze tłumaczenie mowy na inne języki „w locie”, czy funkcja „zrób zdjęcie i przypomnij później”.
Konferencja przyniosła też kilka nowych wariantów kolorystycznych sprzętu, w tym wyjątkową wersję limitowaną do 7500 sztuk na całym świecie. Limitowana wersja posiada przeźroczystą obudowę, przez którą można dostrzec wnętrze urządzenia i jego elektronikę. Dodatkowo model ten będzie mógł zostać wyposażony w fotochromatyczne soczewki Transitions Gen-S w kolorze niebieskim.
Recenzja Beats Studio Buds+ – kupiłem je dla siebie, bo Apple dobrze dogadało się z Androidem
Trzeba przyznać, że wyglądają one zjawiskowe, a ja jako psychofan wszystkiego, co jest przeźroczyste, z chęcią bym je kupił, gdyby nie to, że Wayferery zawsze pasowały mi, jak pieść do twarzy. Cena smart okularów to 429 dolarów (1640 zł). Można je kupić bezpośrednio na stronie Ray-Ban. Więcej informacji na stronie META.