Organizację Kick It Out zna prawdopodobnie każdy miłośnik futbolu. Zwłaszcza jeżeli grał kiedyś w Football Managera. To właśnie twórcy tej gry od lat wspierają organizację, umieszczając jej logo na ekranach ładowania gry.
Kick It Out ma swoje korzenie w 1993 roku, gdy ruszyła akcja „Let’s Kick Racism Out of Football”. W 1997 roku powstała organizacja o tej nazwie, która następnie zmieniła nazwę na Kick It Out. W ciągu ostatnich trzech dekad rozszerzyła ona swoją działalność od rasizmu w piłce nożnej po wszelkie formy dyskryminacji w sporcie.
Obecnie Kick It Out współpracuje z Sky Sports i w ramach współpracy opracowała nowe programy dla szkół, inicjatywy redakcyjne i MBA w stypendiach piłkarskich, aby poradzić sobie z niedostateczną reprezentacją mniejszości na różnych polach sportu. Organizacja w przyszłym roku obchodzić będzie 30. urodziny. Z tej okazji zaprezentowała właśnie nowe logo i odświeżony wizerunek.
Nowe logo Kick It Out
Poprzednie logo delikatnie trąciło już myszką, a dodatkowo dość mocno odnosiło się do futbolowego dziedzictwa organizacji, która chciałaby zrobić krok do przodu. Umożliwić to ma nowy znak, w którym wciąż widzimy piłkę, jednak wydaje się on bardziej uniwersalny. Znak, kojarzący się raczej z grami, niż organizacją walczącą z rasizmem czy wykluczeniem. Odważna kolorystyka też wydaje się ukłonem, w kierunku młodego pokolenia.
Koniec z czarnymi dziurami? NASA rozpoczyna walkę z rasizmem w nazewnictwie kosmicznych obiektów
Podstawowa kolorystyka jest odważna i rzucająca się w oczy. Wizerunek „Kick It Out” zezwala jednak na dostosowanie koloru znaku do logo organizacji, obok którego występuje. Pozwala to na zachowanie spójności, a jednocześnie ze względu na budowę znaku, nie odbiera mu czytelności i rozpoznawalności.
Umieszczenie logotypu w kole sprawia, że prezentuje się on świetnie zarówno na vlepkach i podkładkach pod piwo, jak i chociażby w avatarach w mediach społecznościowych.
Nadszedł czas, aby odświeżyć, zmodernizować i stworzyć bardziej elastyczną tożsamość marki, aby pomóc w rozszerzeniu zasięgu organizacji i jej działalności charytatywnej – Hollie Varney, szefowa ds. marketingu i komunikacji marki Kick It Out
Rebranding objął nie tylko zmianę logo i kolorystyki. Zmieniła się także strona internetowa organizacji oraz cała komunikacja wizualna Kick It Out. Organizacja postawiła na rzucającą się w oczy typografię i krótkie, wzywające do działania hasła.
Kick It Out zaprezentowało także komplet animacji, które mogą być używane w mediach społecznościowych. Potwierdza to tezę, że organizacja chce dotrzeć bardziej do młodych fanów sportu. Nic dziwnego, w końcu to właśnie młodzież wkrótce zapełniać będzie hale i stadiony i dobrze, żeby wiedziała już, jak się powinno zachowywać.
Rebranding Kick It Out, za które odpowiedzialne jest Sky Creative, to kolejna w ostatnich latach zmiana w sporcie, która adresowana jest do młodych odbiorców. Kolorystyka może przywodzić na myśl tożsamość wizualną Premier League – pierwszej ligi, która zdecydowała się porzucić stary, tradycyjny wizerunek, na rzecz czegoś bardziej nowoczesnego i odważnego. Czy to początek wielkich zmian w futbolu? Czas pokaże.