Już w przyszłym roku Google będzie uwzględniać kolejne aspekty witryny w wynikach wyszukiwania. Tym samym strony, które spełniają wszystkie założenia, mają szansę znaleźć się na wyższych pozycjach w SERP-ach.
Wszyscy właściciele i twórcy stron internetowych chcą, aby ich witryny znajdowały się na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania. Podejmuje się w tym celu szereg kroków związanych z pozycjonowaniem strony. Jak się okazuje, Google od maja 2021 r. zwracać będzie uwagę na więcej aspektów przy wyświetlaniu wyników wyszukiwania.
Google wdroży Core Web Vitals w maju 2021
W maju tego roku dotarły do nas zapowiedzi Google odnośnie zmian, które mają się pojawić w uwzględnianiu stron w wynikach wyszukiwania. Teraz firma przychodzi z konkretną datą, kiedy zostaną one wdrożone. Będzie to maj 2021 r. Wtedy to strony internetowe będą oceniane pod kątem zestawu cech nazwanych zbiorczo Core Web Vitals, czyli podstawowe wskaźniki internetowe. Wśród nich znajdują się: szybkość ładowania, interaktywność oraz stabilność wizualna. Tym samym uzupełnią one inne wymagania Google dotyczące stron, takie jak: połączenie poprzez protokół https, bezpieczne przeglądanie, dostępność dla urządzeń mobilnych, a także brak natrętnych komunikatów pełnoekranowych, które utrudniają dostęp do treści.
Można wcześniej przygotować stronę do Core Web Vitals
Google uważa, że wdrożenie algorytmu związanego Core Web Vitals pomoże użytkownikom w wyborze odpowiednich stron z wyników wyszukiwania. Firma nie zostawia właścicieli i twórców stron na pastwę losu. Udostępnia narzędzia, które pomogą przygotować się do nowych wytycznych. Przede wszystkim możliwe jest badanie jakości strony w ramach raportu badania przeprowadzanego w Google Serach Console. Z raportu dowiemy się jak nasza strona jest przygotowana na Core Web Vitals. Jeśli będą w nim wyszczególnione kwestie wymagające naprawy, pomóc mają w tym sugestie wskazywane przez Page Speed Insights oraz Lighthouse.
Stwórz stories na swoim blogu lub stronie dzięki Google Web Stories
Google udostępniło wcześniej WebStories
W tym roku Google udostępniło nową wtyczkę dla WordPressa. Umożliwia ona stworzenie WebStories, czyli formatu znanego ze Snapchata, Instagrama, a także Facebooka.
Web Stories mają pokazywać historie, szybko się ładować i wyświetlać na pełnym ekranie, podobnie jak ta sama funkcjonalność wykorzystywana chociażby przez Instagram. W relacjach mogą być używane zdjęcia, video, animacje, tekst, a wszystko po to, aby opowiedzieć ciekawą historię i zwiększyć zaangażowanie użytkowników konkretnej strony internetowej. Web Stories są nową formą przyspieszonych stron mobilnych (AMP) i skierowaną do użytkowników korzystających z takich urządzeń. Google Web Stories pozwala także użytkownikom na zarabianie, a monetyzacja odbywa się za pośrednictwem Google AdManager oraz Google DV360 (beta). W tym zakresie Google zapowiada także wprowadzenie obsługi serwera reklam. Co ciekawe, format ten może być udostępniany i osadzany w sieci dla wszystkich. Nie obowiązuje tu ograniczanie się do jednej platformy lub zamkniętego ekosystemu. Warto też wspomnieć, że Web Stories są dostępne za darmo.
Źródło: Google