Szanowni Państwo,

Miło mi poinformować, że Opera ma swoje nowe, fantastyczne logo. I bez większych zmian, podrasowali swoje czerwone „O” tak, że miecie system.

opera-new-logo-brand-identity-wallpaper-desktop-mobile

Mija właśnie 20-to lecie Opery. Odświeżenie zatem loga było koniecznością. Nadano mu trochę inny charakter, zmieniając je na powrót na 3D, jednak tym razem, wraz z towarzyszącą mu grafiką ma nieco inny wydźwięk.

Jak zostało oficjalnie zaznaczone, nie tylko o zmianę logo tu chodzi. Czerwone, radosne kółeczko wygląda trochę jak przejście czy portal (zwał jak zwał) do innego wymiaru, gdzie jak mówią sami autorzy: jest więcej zabawy, więcej odpowiedzi, wiecej mobilnie, więcej „życia” (cokolwiek tu ktoś miał na myśli) – czegokolwiek szukasz online, Opera ma mieć tego więcej. Jak zwykle w takich wypadkach, wszystko owiane nadal super tajemnicą na czym te zmiany będą dokładnie polegać, jednak wiemy, że zostaną również wypuszczone ulepszone appki na Androida, Windowsa i iOS.

Sama nazwa też uległa modyfikacji. Nie mamy już Opera Software, a zostało samo Opera.

Nad samą identyfikacją przez około rok, co ciekawe, pracowały dwie agencje, Jedna z UK, Dixon Baxi, druga z Norwegii, Anti.

Bardzo podoba mi się forma nowego logo. Nie odczuwamy potężnej zmiany, jako użytkownik nie czuję też, że nagle mam do czynienia z kompletnie nowym produktem. To jest dalej Opera, jednak nabrała innych kształtów, jest krąglejsza, ładniejsza -teraz ma idealny kształt. Kolory nie uległy zmianie, nie ma również radykalnych zmian w foncie.

Jak dla mnie, kawał dobrej roboty. Naprawdę.