Na pewno większość z nas słyszała kiedyś o tym, że musimy być kreatywni. Że musimy myśleć poza pudełkiem. Chodzi o wychodzenie poza ramy tego, co jest aktualne, co znamy. Sam lubię podważać status quo. Jednak nie zawsze jest to najlepsza droga.
Istnieje jeszcze inny sposób na pobudzenie innowacji. Stoi on w kontrze do myślenia poza pudełkiem. Zaskakująco (bądź też nie) chodzi o myślenie wewnątrz pudełka. O ile może to brzmieć na pierwszy rzut ucha dość śmiesznie, chodzi o to, aby poruszać się wewnątrz ograniczeń, które posiadamy. Czy to budżetu, czy czasu wykonania, czy praw fizyki.
Do nagrania odcinka zainspirowało mnie wystąpienie na TED, w sumie to też. Przyczyniła się do tego również książka. Dziś nagrywam sam (Łukasz), Adrian niestety jest nieobecny. Postaram się natomiast nie przynudzać Was moim monologiem.
działać kreatywnie, czy z ograniczeniami?
Sam bardzo często pracuję nad projektami, które mają mnóstwo ograniczeń. To właśnie to pudełko, do którego nawiązuję. Zdarza się, że musimy działać wewnątrz, respektując wszystkie, bądź większość ograniczeń, które są nam narzucone i których nie możemy zmienić. Nie chodzi o zabijanie kreatywności. Nie chodzi o namawianie Was do niepodejmowania działań, które mogą wszystko zmienić. Chodzi o świadomość.
Świadomość tego, że w przypadku wielu ograniczeń w produkcie może się okazać (bardzo często tak jest, przynajmniej u mnie), że to, co wymyśliliśmy, nie nadaje się do stworzenia. Warto o tym wiedzieć, aby nie popaść we frustrację, gdy nasze plany zweryfikuje rzeczywistość. Zapraszam do 18 odcinka 2 sezonu. Do końca serii pozostało jeszcze 7 odcinków. Potem planujemy coś extra 😎
Klasycznie możesz zapoznać się z odcinkiem na YouTube, gdzie zachęcam do subskrypcji:
Na Spotify, gdzie zachęcam do obserwowania naszego kanału:
https://open.spotify.com/episode/7pqCerFLx9Adz68S1S5Hah?si=6XFHxuTbSueDVj20hlKOIA&t=0
Oraz na naszym Playerze oraz iTunes i innych platformach.
[powerpress]
Do usłyszenia.