Do League of Legends zawitał nowy patch określony numerem 12.14. Wprowadza on do gry kilka nowych skinów, drugą część wydarzenia “Star Guardian” oraz kilka zmian w balansie rozgrywki. Sprawdźmy zatem co przygotowało dla nas Riot Games.
Na początek informacja o nowym splicie rankingowym. Trzeci split zacznie się już 29 lipca o godzinie 23:59 czasu lokalnego. Bohaterem tematycznym tego splitu będzie Bel’veth, która została niedawno dodana do gry.
League of Legends: nowości w Patch 12.14
Od 28.07 rozpocznie się również kolejna część obecnie trwającego eventu o tematyce “Star
- Guardian”. Nowe skórki otrzymają zatem następujące postacie:
- Czarodziejka Gwiazd Akali
- Czarodziejka Gwiazd Quinn
- Czarodziejka Gwiazd Rell
- Czarodziejka Gwiazd Taliyah
- Nemezis Gwiazd Morgana
Oraz nowa prestiżowa skórka do Syndry: Czarodziejka Gwiazd Syndra. Pojawi się również nowa zawartość mityczna. Za 40 Mitycznej Esencji będziemy mogli odblokować nową barwę do Jinx wraz z ikoną (osobiście ten wariant kolorystyczny niezwykle przypadł mi do gustu).
Pozostałe nowości w mitycznym sklepie to:
- Pojawienie się Aatroxa Krwawego Księżyca w wersji prestiżowej (150 ME)
- Pojawienie się Malphite’a Mrocznej Gwiazdy w wersji prestiżowej (125 ME)
Obie skórki będą dostępne do patcha 12.16. Oczywiście poprzedni bohaterowie opuszczają sklep wraz z nowymi zmianami.
Zmiany w rozgrywce
Poza naprawą sporej liczby błędów oraz drobnych poprawek otrzymaliśmy również kilka zmian jeżeli chodzi o same postacie.
Zatem bohaterowie, jacy otrzymali buffy to:
- Alistar
- Jarvan IV
- Le Blanc
- Nocturne
- Pantheon
- Teemo
- Varus
Z tej grupy jestem lekko zaskoczony, iż wzmocnienia otrzymali Nocturne oraz Pantheon, gdyż było mi dane zagrać przeciwko nim w poprzednim patchu i nie uważam, aby radzili sobie słabo. Z pewnością jest to dobra informacja dla mainów tych postaci oraz zachęta, aby pozytywnie rozpocząć 3 split.
Nerfy otrzymali:
- Gnar
- Renata
- Seraphine
- Sivir
- Yumi
- Zeri
Tutaj bez większego zaskoczenia. Magiczny kot już od dłuższego czasu spędzał sen z powiek graczom. Oberwało się również Zeri, która ostatnio jest bardzo często grana pod moc umiejętności na środkowej alei.
Kilku herosów otrzymało również drobne modyfikacje. Są nimi:
- Aatrox: Zwiększony przyrost zdrowia.
E: zmniejszone leczenie z efektu biernego na wyższych poziomach.
R: zmniejszone dodatkowe leczenie na wyższych poziomach. - Gangplank: Zmniejszone podstawowe zdrowie i pancerz; zwiększony przyrost zdrowia. Umiejętność bierna: teraz skaluje się z szansą na trafienie krytyczne.
Q: zmniejszone obrażenia podstawowe na niższych poziomach, ale zwiększone na wyższych.
E: osłabione spowolnienie, teraz skaluje się z szansą na trafienie krytyczne; dodatkowe obrażenia fizyczne zmniejszone na niższych poziomach i zwiększone na wyższych; zmniejszone dodatkowe obrażenia trafień krytycznych. - Janna:
E: zwiększona podstawowa wytrzymałość tarczy na wszystkich poziomach, zmniejszone dodatkowe leczenie i moc tarczy.
R: zwiększone leczenie na sekundę na wszystkich poziomach; zwiększone skalowanie z mocą umiejętności. - Kayn: Zwiększony przyrost zdrowia. Umiejętność bierna: zmniejszone leczenie Rhaasta zależne od zadanych obrażeń.
- Wukong: Zwiększona podstawowa regeneracja zdrowia. Umiejętność bierna: zmniejszona regeneracja zdrowia za każdy ładunek.
League of Legends: zmiany systemowe
Oczywiście w nowej odsłonie League of Legends zostały również wprowadzone pewne zmiany pod kątem rozgrywki. Niektóre przedmioty otrzymały zwiększony koszt mimo braku zmian w statystykach. Za jedną z ciekawszych zmian uważam nowości, jakie zostały wprowadzone w przedmiocie “Słoneczna Egida”. Riot skupił się tutaj na tym, aby obrażenia, jakie zadaje przedmiot, były ściśle związane z gromadzeniem zdrowia. Ciekawi mnie, czy wprowadzi to zmiany w obecnej mecie gry, gdyż Egida jest obecnie grana na takich postaciach jak Diana czy chociażby Master Yi. Sam wykorzystywałem jej potencjał podczas rozgrywki Dianą w dżungli i nie ukrywam, jest to niezwykle potężny przedmiot dla wojowników.
Oprócz tego nastąpiła zmiana w przedmiocie, który jest niezbędny podczas rozpoczynania starć na Summoner’s Rift. Mowa tu o podstawowej miksturze zdrowia. Zarówno jej, jak i ciasteczkom (jakie możemy otrzymać z run) oberwało się w kontekście siły leczenia. Wszystko to za sprawą ostatniej zmiany wytrzymałości bohaterów, po której liczba zabójstw w początkowej fazie gry niezwykle zmalała.
Poza niewielkimi nowościami, jakie pojawiły się w runach warto skupić się na czarach przywoływacza. Porażenie zostało lekko znerfione: z 20% do 10% obrażeń celu porażenia. Osłabione zostało również (o ironio) Wyczerpanie: z 40% do 35% obrażeń celu wyczerpania.
Wartość wszystkich smoków została zwiększona o 50%. Jest to spowodowane tym, iż obecnie nasze ukochane gady nie są zbytnio brane pod uwagę we wczesnej fazie gry. Sytuacja zaostrza się dopiero w późniejszych minutach, kiedy to zaczyna się spór o duszę. Riot postanowił to zmienić i w obecnej aktualizacji nadał smokom nowego znaczenia tak, aby dochodziło do częstszych potyczek drużynowych już na samym początku rozgrywki. Podobnych zmian doczekał się również Herold. Proszę zatem graczy dolnej i górnej alei, aby zerkali czasem w stronę dżungli, czy aby wasz dżungler nie potrzebuje pomocy w walce o obiekty, gdyż ich zagarnięcie ma teraz o wiele większy wpływ już od pierwszych minut.
Autor: Piotr Rochna