Startujemy dzisiaj z nowym minicyklem na DailyWeb.pl. Nasz korespondent – Łukasz Szendzielarz, który to za całość będzie odpowiedzialny, przygotował na pierwszy wpis krótkie objaśnienie tego, od czego zacząc – skupiając się na popularnych keywordsach (słowach kluczowych). Poradnik dedykowany będzie osobom zupełnie początkującym w temacie SEO, jednak mam cichą nadzieję, że i wytrawni pozycjonerzy znajdą coś dla siebie, ale coś od siebie dorzucą, tak by stworzyć kompleksowy przewodnik. Tymczasem zapraszam do zapoznania się z pierwszym wpisem.
Nie będziemy wracać do historii, nie będziemy opowiadać o tym jak się to zaczęło, nie będziemy tracić czasu, dlaczego? Ponieważ jeśli to czytasz, to znaczy, że chcesz się czegoś nauczyć, a DailyWeb niczym jutuber Max – mówi jak jest! heh przynajmniej się stara ;)
Keywords
Najważniejszą rzeczą, od której musimy zacząć są słowa kluczowe („keywords”) lub frazy, które wypisują nasi potencjalni odbiorcy w wyszukiwarkach celem odnalezienia żądanej tematyki. Dobór odpowiednich słów kluczowych ma bardzo duże znaczenie, to od tego zależy ruch na stronie czy konwersja na zamówienia. Zastanawiasz się nad tym jak poprawnie je dobrać? I słusznie, nie jest to sprawa, którą możemy bagatelizować, musisz wiedzieć, czego szukają Twoi klienci i w jaki sposób budują zapytania w wyszukiwarkach.
Absurd z życia:
Klient: „Ale ja mam wypoziomowaną stronę, jestem widoczny na pierwszych miejscach”
Ja: Proszę podać frazę.
Klient: pisz Pan „Zbysiu Kręcichwast”
Ja: …
Ok, wróćmy do tematu. Musisz odpowiedzieć sobie na jedno zaje.. Ups, ważne, ale to jedwabiście ważne pytanie. Co lubisz robić? A potem zacznij to robić, hmm na pewno o to mi chodziło? Nie, musimy wiedzieć, czego szuka nasz klient i w jaki sposób tego szuka.
Pytanie:
Co daje Ci obecność w czołówce wyników na frazy, których nikt nigdy w życiu nie wpisze?
Odpowiedź:
Nie będą generować Ci ruchu, a tym bardziej konwersji w postaci zamówień.
Pytanie:
Co daje Ci obecność w czołówce wyników pod nieodpowiednimi frazami?
Odpowiedź:
Owszem pozyskasz odwiedziny, ale jeśli klient nie znajdzie na stronie tego, czego szukał po prostu ją opuści.
JAK ZACZĄĆ? Pomyśl!
Weź kartkę i coś do pisania, wypisz na niej wszystkie słowa i frazy, którymi mógłbyś opisać swoją stronę www. Wypisuj wszystko, kategorie produktów, nazwę firmy, wszystko, co przyjdzie Ci na myśl. Jeśli Twoja kartka jest cała zapisana- nie przejmuj się, będziemy zaraz eliminować, a jeśli udało Ci się wypisać tylko parę- to znak, że coś się dzieje, odpal tryb Burzy mózgów!
Przy wypisywaniu warto pamiętać o błędach, jakie popełniamy, popełniają je również inni, możemy zwrócić na to uwagę wpisując w google choćby frazę „weteryniarz”. Bardzo pomocnym jest również sprawdzanie konkurencji i tego, na jakich słowach kluczowych bazują. Nie zapomnij o wywiadzie wśród bliskich, zapytaj znajomych, co wpisaliby w wyszukiwarce gdyby szukali produktów i usług oferowanych przez Twoją firmę.
Przykład:
Jeśli prowadzisz sklep internetowy ze zdrową żywnością zapytaj znajomych, jak szukaliby sklepu internetowego ze zdrową żywnością.
W odpowiedzi na pewno usłyszysz:
– zdrowa żywność,
– sklep ze zdrową żywnością.
Ale powinny się pojawić też frazy jak np.:
– jak zdrowo się odżywiać?
Pamiętaj o tym, że coraz częściej zadajemy wyszukiwarce pytania, tym sposobem mamy 3 zupełnie różne frazy.
Opracowując właściwą strategię musimy teraz sprawdzić, które z nich cieszą się największa popularnością. Stworzona lista słów i fraz zostanie poddana obróbce i weryfikacji w celu wyłonienia tych, które powinny przynieść dla nas najlepsze efekty w postaci odwiedzin potencjalnych klientów, którzy dotrą do poszukiwanych przez nich treści bądź wejdą na ścieżkę zamówienia oferowanych przez Was produktów lub usług. Pamiętajcie o tym, że prawidłowe słowa kluczowe to połowa sukcesu, wyobraźcie sobie wyjazd na ryby z nieprawidłową przynętą, jasne, możemy to robić dla samego hobby, jeśli jednak interesują Cię udane łowy, zapraszam do następnego artykułu, w którym opowiem, w jaki sposób sfinalizować wybór odpowiednich słów kluczowych dla naszej witryny.
Pozostałe odcinki
Wszystkie odcinki znajdziesz w naszym poradniku SEO dla początkujących, zapraszamy.