Instagram testuje funkcję, która pozwoli użytkownikom zobaczyć listę wszystkich aktualnych stories jednocześnie.
Ponad 500 milionów użytkowników dziennie, niemal 3 miliony aktywnych reklamodawców i niewyobrażalne wręcz budżety – instagramowe Stories bez wątpienia są obecnie jednym z najważniejszych produktów w portfolio Facebooka. Nie dziwi więc fakt, że Instagram postanowił nieco odświeżyć sposób, w jaki relacje użytkowników prezentowane są w obrębie aplikacji.
Odświeżone stories na Instagramie
Obecnie testowany layout zdecydowanie zwiększa ich widoczność i ma szansę na wydłużenie czasu zaangażowania użytkownika. Sekcja poświęcona formatowi zostanie powiększona o jeszcze jeden wiersz, zajmując tym samym zauważalnie większą część ekranu głównego aplikacji.
You've heard of two rows of Instagram Stories…
Now prepare for "SEE ALL STORIES" pic.twitter.com/vs42wwHuh0
— Julian Gamboa (@JulianGumbo) June 26, 2020
To jednak nie wszystko. Jak widać na zrzutach z aplikacji udostępnionych na Twitterze, prezencja Stories zwiększy się nie tylko na ekranie głównym. Pod rozszerzoną sekcją pojawi się również przycisk „Zobacz wszystkie relacje”. Jego przyciśnięcie spowoduje uruchomienie nowego ekranu, na którym będzie można przeglądać i przewijać wszystkie dostępne relacje w trybie pełnoekranowym.
Zobacz dinozaury z “Jurassic World” w wynikach wyszukiwania Google!
Nowa funkcja została aktualnie udostępniona jedynie niewielkiej grupie użytkowników. Jak donosi serwis TechCruch, Instagram odmówił podania dalszych szczegółów na temat testu, ale potwierdził, że trwa on już ponad miesiąc. Twórcy aplikacji podkreślili także, że testowane zmiany są dyktowane przede wszystkim poprawą doświadczeń użytkownika.I choć trudno zaprzeczyć tym intencjom, wydaje się, że została tutaj nieco przemilczana kwestia komercyjna.
Jak wspominaliśmy na wstępie, Stories stanowią niezwykle ważny produkt reklamowy w portfolio Facebooka. I mimo że popularność formatu nie wydaje się słabnąć, nie da się także zaprzeczyć rosnącej presji ze strony konkurentów Instagrama oferujących podobne rozwiązania. Mam tu na myśli przede wszystkim bijącego rekordy popularności TikToka, a także nieco zapomnianego obecnie Snapchata, który od pewnego czasu sukcesywnie rozbudowuje swoją ofertę dla reklamodawców. Instagram wydaje się wciąż wygrywać pulą użytkowników, zwłaszcza jeśli chodzi o osoby najbardziej aktywne zakupowo, jednak utrzymanie tego stanu rzeczy z pewnością nie będzie łatwe w dłuższej perspektywie.