Sugerowane posty to kolejna nietrafiona nowość na Instagramie.

Instagram od jakiegoś czasu testuje nową funkcję w aplikacji – sugerowane posty. Do tej pory w feedzie wyświetlają nam się, poza reklamami, posty osób, które obserwujemy.

Sugerowane posty zaczynają się teraz pojawiać w momencie obejrzenia przez użytkownika wszystkich bieżących zdjęć. U góry pojawia się komunikat “You’re all caught up!” (“Jesteś na bieżąco”). Za tą bramką wyświetlane są następnie posty z profili, których nie śledzimy. Funkcja ta korzysta z algorytmów, które mają nam sugerować treści na podstawie innych, z którymi najczęściej wchodzimy w interakcje, czyli zostawiamy pod nimi serduszka, komentarze, czy zapisujemy je w appce w folderze „Zapisane”.

Funkcja Suggested Posts w aplikacji Instagram

Suggested Posts na Instagramie nikomu nie jest potrzebne

W skrócie – opcja Suggested Posts będzie w zasadzie zakładką “Explore”, tylko w naszym feedzie. Wiele użytkowniczek i użytkowników miało już do czynienia z najnowszą funkcją i wśród opinii ciężko znaleźć okrzyki zachwytu. W końcu gdybyśmy chcieli kogoś śledzić, to już dawno byśmy to robili i robiły, prawda?

Instagram równolegle testuje również opcję wyciszenia sugerowanych postów na 30 dni. Wszystko wskazuje jednak na to, że sugerowane posty zostaną z nami w appce, abyśmy i my scrollowali ją dłużej. Kolejną opcją jest przeglądanie starszych postów, które dopuścimy do naszego feeda w appce. W ten sposób możemy opóźnić wyświetlanie nam sugerowanych postów.

Shadowban na Instagramie w 2021. Które hashtagi ograniczają zasięgi?

Jedyną możliwością dostosowania treści dobieranych algorytm będzie wskazywanie mu bezpośrednio osób, których treści nie chcemy widzieć. Wygląda to tak samo, jak w przypadku reklam – wystarczy nacisnąć 3 kropki po prawej stronie nad postem i wybrać odpowiednią opcję.

Instagram, why? For money! Czyli publikowanie postów w wersji przeglądarkowej…

Będziemy mogli również dać znać appce, które dziedziny i tematy nas interesują. Będzie to zdecydowanie moment, w którym jeszcze mocniej damy znać Instagramowi, że potrzebujemy więcej kotków/sukienek/piesków etc. w swoim feedzie.