Wczorajsza premiera urządzeń Google Pixel 9 przyniosła tak wiele nowości, że ciężko za nimi wszystkimi nadążyć. Oczywiście zobaczyliśmy nową linię smartfonów Pixel 9 (to aż 4 modele), Pixel Watch 3 oraz słuchawki Bixel Buds 2. Dodatkowo poznaliśmy szczegóły wielu nowości w oprogramowaniu, zwłaszcza związanych z AI.

Okazuje się jednak, że wiele ciekawych nowości utknęło gdzieś między sprzętem a technologiami AI. Jedną z takich ciekawych nowości jest funkcja Satelitarnego SOS.

Po raz pierwszy w urządzeniu z Androidem pojawia się możliwość komunikacji za pośrednictwem połączenia satelitarnego. Na razie jest ekskluzywna wyłącznie dla urządzeń Google Pixel 9. Mimo to warto ją poznać.

Google Pixel 9 z Satelitarnym SOS

Google Pixel 9 Satelitarne SOS

Jakieś dwa lata temu Qualcomm przystąpił do projektu, który miał przynieść światu urządzenia z Androidem, które oferowałyby łączność satelitarną. Oczywiście funkcja przewidziana była jako alarmowa, do wykożystania gdy zasięg sieci komórkowej jest za słaby. Wiemy też, że Huawei w niektórych modelach już oferuje taką funkcję.

Prawdziwym przodownikiem jest tu jednak Apple — firma zaprezentowała funkcję komunikacji satelitarnej wraz z premierą iPhone’a 14. Zaoferowała początkowo rok bezpłatnej usługi, ale potem przedłużono ją jeszcze o rok. Od tamtego czasu co rusz słyszymy o wypadkach, podczas których funkcja ta dosłownie ratowała komuś życie.

Google Pixel 9 to lepsze zaplecze foto, zmieniona wyspa z aparatami i nowe funkcje AI. Smartfony z globalną premierą

Teraz funkcję tę do urządzeń z systemem Android przynosi Google. Jest ona na razie dostępna jedynie w serii Google Pixel 9. Co więcej, mogą z niej korzystać tylko osoby będące mieszkańcami Ameryki (z wyłączeniem Hawajów i Alaski). Nie wiemy, czy i kiedy usługa Satelitarnego SOS rozszerzy się na inne urządzenia lub kraje. Wiadomo natomiast, że po zakupie nowych pikseli usługa będzie bezpłatna przez dwa lata.

Google przygotowało funkcję razem z operatorem satelitarnym Skylo. Więcej informacji na ten temat znajdziecie na podstronie supportu Google oraz w wiadomości od operatora.