Dziś rano chcąc sprawdzić co tam na moim koncie słychać włączyłem (prawie) aplikację ING. Zaskoczył mnie jednak komunikat uniemożliwiający zrobienie czegokolwiek. Wygląda na to, że ING ma awarię aplikacji mobilnej.

Używam telefonu z Androidem 8.1. System nie ma żadnych dostępnych aktualizacji. Aplikacacja Moje ING mobile też jest aktualna (ostatnie wersja 5 luty). Jednak nie da się z niej korzystać ponieważ:

Screenshot 20180302 082623

Komunikat głosi:

Moje ING

Twój telefon wymaga aktualizacji, aby korzystać z Mojego ING mobile. Kliknij i zaktualizuj Chrome.

I wszystko było by OK. Zakładam, że aplikacja używa webview.

Aplikacja Moje ING mobile nie działa

Niestety idą do odnośnika w aplikacji i chcąc zaktualizować Chrome okazało się, że Chrome jest aktualny.

Screenshot 20180302 082803

I co teraz. Patrząc na fanpage banku problem nie występuje tylko u mnie.

Wygląda na to, że aplikacja jest w stanie aktualizować swoją zawartość bez aktualizacji samej aplikacji. Znane rozwiązanie, sami w firmie z tego korzystamy w naszych produktach.

Będziemy na bieżąco informować o sytuacji, gdy tylko uda nam się ustalić szczegóły. Poprosiłem także samo ING o zabranie głosu.

AKTUALIZACJA

ing odp1 ing odp2

ING Bank Śląski zapewnia, że ich aplikacja do bankowości moblinej niebawem wróci do działania bez dodatkowych aktualizacji. Czyli mogą podmieniać content dynamicznie :)

AKTUALIZACJA 9:10

ING widać działa prężnie ponieważ komunikat się zmienił. Aktualnie wyświetla się piękne:

Aplikacja chwilowo niedostępna

ing apk

AKTUALIZACJA 9:20

Wchodząc nawet do bankowości internetowej przestała działać większość funkcji. Wyświetla się komunikat o pracach serwisowych.

Aktualizacja 9:45

Wygląda na to, że aplikacja zaczęła już działać poprawnie. Programiści z ING raczej dziś już kawy nie będą potrzebować :)