Zarząd AdBlocka wyznaczył sobie bardzo ambitne zadanie poprawy jakości reklamy w Internecie. Będzie blokował „złe reklamy” czyli te za duże, brzydkie i nachalne, a w zamian za to wyświetli „dobrą reklamę” która jest mniejsza, bardziej subtelna i przyjemniejsza dla oka.
AdBlock Plus jest rozszerzeniem działającym już od 5 lat i do tej pory jedyną możliwością umożliwiającą wyświetlenie reklamy na stronie, było wrzucenie danej strony na białą listę ..lub oczywiście wyłączenie wtyczki. Nowe rozwiązanie pozwoli wypracować warunki zadowalające każdą ze stron. Program spodoba się na pewno wydawcą którzy mimo uruchomionej wtyczki, będę mieli możliwość wyświetlania chociaż kilku reklam na urządzeniu czytelnika.
AdBlock Plus swoją decyzje o jakości reklamy będzie opierać na opinii internautów. Oni decydują która reklama znajdzie się w danym worku, ale zanim reklama trafi do użytkowników, będzie musiała przejść przez specjalny mechanizm Acceptable Ads – który ocenia jakość reklam i ich inwazyjność.
Jeśli chodzi o dochody z reklam to 80% przychodów z reklam trafia do wydawcy, pozostałe 20% jest podzielone miedzy pośredników zaangażowanych w reklamę. AdBlock Plus zgarnia 6% całkowitych przychodów.
Nowa funkcjonalność rozszerzenia ma się pojawić jeszcze w tym roku.