Google zaktualizowało swoją wtyczkę do WordPressa, która umożliwia tworzenie popularnych Stories. Twórcy zyskują nowe możliwości zaprezentowania ciekawych treści.
Stories wdarły się przebojem do mediów społecznościowych za sprawą Snapchata. Funkcja, którą polubili użytkownicy, trafiła również do innych aplikacji. Sięgnął po nią m.in. Facebook, który wdrożył Stories na główny portal, ale także na Instagram i WhatsApp. Jakiś czas temu również Google skierował swoje spojrzenie w kierunku tej funkcji, ale zabrał się za nią z innym przeznaczeniem. Stories bowiem trafiły do stron internetowych opartych na WordPressie. Odpowiednia wtyczka dostępna jest do pobrania z oficjalnego repozytorium tego CMS-a, a Google właśnie ją zaktualizowało.
Wtyczka Web Stories zaktualizowana
Wtyczka Web Stories by Google dodaje do WordPressa kreator tworzenia historii, które znamy z mediów społecznościowych. Google jako przykład wykorzystania wskazuje historie przekazywane, chociażby przez portal CNN. Najnowsza wersja przynosi kilka dodatkowych funkcji, które mają sprawić, że proces tworzenia będzie jeszcze łatwiejszy, a efekt ciekawszy.
Nowości w Web Stories
W wersji 1.1 Web Stories znajdziemy nowe szablony treści. Google posiłkowało przy ich tworzeniu wiedzą i doświadczeniem osób działających przy edytorze iA Writer. Otrzymujemy zatem estetyczne szablony treści z ciekawą typografią. Google podaje, że możliwe jest dopasowanie wspomnianych szablonów do już wykorzystanych czcionek, aby cała kompozycja była w pełni harmonijna. Inną nowością jest możliwość wykorzystania animowanych GIF-ów. Pochodzą one z serwisu Tenor. Możecie z nich korzystać m.in. w Messengerze. Ciekawą funkcją, która pojawia się w wersji 1.1 Web Stories jest także możliwość dodawania napisów. Google wskazuje, że to ukłon w stronę osób, które mają problemy ze słuchem. To także dobra opcja dla tych, którzy nie mogą oglądać Stories z odpowiednim poziomem głośności pozwalającym na usłyszenie wszystkich przekazywanych informacji.
Dobre praktyki w tworzeniu Web Stories
Google oczywiście zadbało o przekazanie użytkownikom dobrych praktyk przy tworzeniu Web Stories.
Filmy nie powinny być dłuższe niż 15 sekund, publikowane w orientacji pionowej, a także powinny zawierać napisy. Obrazy również muszą być publikowane w trybie portretowym i odpowiednio przycięte. Do tekstów w relacjach należy wykorzystać font o minimalnym rozmiarze 24. Tekst nie powinien być także dłuższy niż 200 znaków.
Źródło: Google