InPost będzie przeprowadzać w weekend prace serwisowe dotyczące Paczkomatów. Klienci nie będą mogli skorzystać w tym czasie z kilku usług.
Paczkomaty stały się jedną z popularniejszych form wysyłania i doręczania przesyłek, zwłaszcza ze sklepów internetowych. Tegoroczny raport Gemius dla e-Commerce Polska wskazuje, że 61% dokonujących zakupów w sieci zadeklarowało Paczkomaty jako najczęstszą formę doręczania zakupionych towarów. Klienci chwalą sobie możliwość odbioru przesyłek w dogodnym dla nich momencie, nawet w weekend, czy wieczorami. Zwłaszcza w dobie pandemii koronawirusa na znaczeniu zyskała możliwość bezkontaktowego odbioru. Ponadto, InPost umożliwia szybkie zwroty, jeśli zakupiony towar nie spełnia naszych oczekiwań. Przyznaję, że bardzo wygodne rozwiązanie, które w moim przypadku stało się dominującym w zakresie e-commercowych zakupów.
Prace serwisowe i związane z nimi utrudnienia
InPost poinformował, że w weekend przeprowadzi prace serwisowe, które dotyczą właśnie Paczkomatów. Rozpoczną się one 15 sierpnia o godzinie 6:00, a zakończą 17 sierpnia o godzinie 2:00. W tym czasie spotkamy się z utrudnieniami, a także niemożnością skorzystania z pewnych usług. Wśród nich znajduje się “Paczka w Weekend”. Nie będzie również możliwe generowanie kodów zwrotów towarów zakupionych poprzez platformę Allegro. Prace serwisowe nie pozwolą na umieszczenie w Paczkomatach paczek, które mają etykiety utworzone przed rozpoczęciem tychże prac. W weekend nie skorzystamy z opcji tworzenia przesyłek w ramach “Szybkich Zwrotów”. Mimo to, możliwe będzie odebranie paczek, które zostały umieszczone w Paczkomatach przed terminem rozpoczęcia wspomnianych prac serwisowych.
Pozostałe niedogodności
InPost podaje, że oprócz wyżej wymienionych utrudnień:
- nie będzie możliwości tworzenia przesyłek paczkomatowych w Paczkomatach i PaczkoPunktach;
- nie będzie możliwości tworzenia, opłacania przesyłek i generowania etykiet poprzez usługę Szybkie Nadania;
- nie będą wysyłane komunikaty statusowe SMS/e-mail oraz powiadomienia push w aplikacji do Klientów, m.in. dotyczące kodów odbioru dla paczek, odebrania przesyłki itp. Wszystkie komunikaty zostaną wysłane po zakończeniu przerwy;
- nie będą aktualizowane statusy przesyłek: na stronie www, w ChatBocie, w aplikacji mobilnej InPost Mobile i WebTrucker. Po zakończeniu przerwy statusy zostaną zaktualizowane;
- nie będzie możliwości opłacania paczek za pobraniem poprzez PayByLink oraz opłacania paczek za pobraniem w Paczkomatach;
- nie będzie możliwość przekierowania przesyłek;
- w trakcie okna serwisowego nowe paczki nie będą umieszczane w Paczkomatach/PaczkoPunktach;
- nie będzie działać usługa Urząd 24;
- nie będzie działać usługa Lodówkomaty;
- brak możliwości przekierowywania paczek kurierskich;
- nie będzie dostępna infolinia InPost;
- nie będzie dostępny formularz reklamacyjny dla Klientów na stronie inpost.pl;
- nie będzie możliwości tworzenia, opłacania przesyłek i generowania etykiet przesyłek paczkomatowych oraz przesyłek Kurier Standard przez integrację (APIv2, APIv4) oraz Managera Paczek.
Jeśli zatem przewidujecie jakiekolwiek działania związane z Paczkomatami, wykonajcie je przed rozpoczęciem prac serwisowych lub wstrzymajcie się do ich zakończenia.
Źródło: InPost