Portal OLX uruchomił nową kampanię „A co gdyby?”, której celem jest walka z internetowym chamstwem. W wyjątkowych spotach w roli głównej występuje aktor Janusz Chabior.

Na pewno kojarzycie tych wszystkich „Januszy biznesu” z OLX-a, którzy w chamski i wulgarny sposób odpowiadają na ogłoszenia w wiadomościach prywatnych. Sam wielokrotnie spotkałem się z obelgami i niewspółmiernymi do wartości wystawianego przedmiotu ofertami wymiany. Klasykiem dla mnie jest „dam przerobione PlayStation Portable za Xboksa One” oraz oczywiście „mam horom curke”.

https://www.facebook.com/olx.polska/videos/682490142215025/

A jeśli już przy Januszach jesteśmy – nowe spoty olx zaczynają się od pytań Janusza Chabiora, który prezentuje przykładowym użytkownikom serwisu scenariusze w duchu „A co gdyby?”. Opublikowane reklamy odnoszą się do używania przekleństw („A co by było gdyby okazało się, że to Twoja matka?”) czy oferowania niedorzecznej ceny z argumentem „mam horom curke” („A co gdyby okazało się, że jest to konsola małego harcerza?”).

Trzeba przyznać, że kampania została zrealizowana doskonale. Portal pokazuje, że dostrzega problem i chce z nim walczyć. Na dodatek robi to w nieszablonowy i przyziemny sposób. Czy akcja odniesie sukces? Pierwsze komentarze fanów na Facebooku nie wróżą nic dobrego (głównie jest to trolling i hejt na markę), ale miejmy nadzieję, że „Janusze” choć trochę wezmą sobie te filmy do serca.