Ogromne zaskoczenie, kiedy przeczytałem informację prasową. Logitech kupuje markę Blue za $117 mln i tym samym zwiększa paletę swoich produktów, tak by stała się jeszcze bardziej kompleksowa.
Marka Blue jest Wam z pewnością doskonale znana. Głównie za sprawą swoich bardzo popularnych wśród twórców internetowych – mikrofonów. Model Yeti i Snowball, pojawiają się u tych mniej popularnych i tych większych, chociażby na Youtube. To w zasadzie nie dziwi, bo jakość tych mikrofonów jest naprawdę świetna.
Jaki mikrofon do Vloga? Streamu? a może Podcastu? Test BLUE Snowball ICE!
Blue została założona przez amerykańskiego muzyka Skippera Wisea i jego kolegi po fachu Martinsa Saulespurensa w 1995 roku. Co ciekawe, nazwa marki to akronim od Baltic Latvian Universal Electronics, symbolicznie i blisko naszej krainie geograficznej. Brand został sprzedany w 2008 Transom Equity. A teraz czas przyszedł na Logitech.
Jak twierdzi CEO Logitech, ten zakup doskonale uzupełni paletę oferowanych produktów. Trudno się nie zgodzić, Blue robi naprawdę kawał świetnej roboty i najwyższej jakości produkty, oczywiście dla mniej lub bardziej zaawansowanych twórców internetowych, za całkiem rozsądne pieniądze.
To, co mnie zastanawia, to sama wysokość sprzedaży. Kwota $117 mln nie wydaje się stawką mocno wygórowaną jak na tak rozpoznawalną markę jak Blue. Jest jednak rzecz, która nie budzi wątpliwości, to na pewno fakt, że ta decyzja zakupowa, to doskonały zakup.