Nie ma tego złego, co by na dobre nie wyszło! Pisaliśmy w niedziele o cebulaku za sprawą nowej kampanii promującej region miasta Bielsko-Biała i wykorzystaniu zdjęć ze stocków, temat ten bardzo szybko zawładnął internetem! Jak widać czytelnicy podzielili nasze zdania co widać w ilości linków, które w tak krótkim czasie zalały media społecznościowe.
Jaki jest finał?
Dziś zdjęcie zmieniono, na prawdziwe zdjęcie Beskidów! <brawa>
Portal bielsko.info, który nasz wpis publikował na swojej stronie, temat pociągnął dalej i interweniował w UM. Dziś otrzymali odpowiedź z Wydziału Promocji Miasta na trzy pytania ws. strony internetowej miastowgorach.pl, która powstała na zlecenie tegoż wydziału. Poniżej publikujemy pełną treść odpowiedzi:
bielsko.info: – Jaka była idea powstania strony internetowej?
Wydział Promocji Miasta: – Strona internetowa miastowgorach.pl powstała na zlecenie Wydziału Promocji Miasta w ramach realizacji kampanii promocyjnej pod hasłem „Miasto w górach”. Strona stanowi Landing Page dla kampanii. Istnienie strony ma na celu gromadzenie fanów i informowanie ich o konkretnym miejscu, w którym mogą znaleźć potrzebne informacje poprzez zamieszczenie na niej linków do stron. Utworzenie tego typu strony na potrzeby kampanii umożliwiło zastosowanie na niej koncepcji graficznej zbieżnej z grafiką kampanii promocyjnej oraz monitorowanie zachowań odbiorców kampanii.
Czy ktoś z Wydziału Promocji Miasta opiniował projekt strony internetowej? Jeśli tak, to dlaczego zaakceptowany został projekt strony wykonany na bazie zdjęć stockowych, które nie przedstawiają Bielska-Białej?
Wygląd strony, w tym dobór zdjęć ma na celu przyciągnięcie uwagi odbiorcy, wzbudzenie zainteresowania a w konsekwencji zachęcenie do zapoznania się z informacją, do której kierują linki umieszczone na stronie. Strona prezentuje profesjonale zdjęcia zakupione w banku zdjęć oraz zdjęcie przedstawiające miasto wykonane na Rynku w Bielsku-Białej. Wykonawca strony miał w tej kwestii wolną rękę.
Obecnie kampania, która rozpoczęła się 14 lipca i potrwa do 15 grudnia 2015 r. znajduje się w fazie początkowej. Kampania od początku zakłada wnikliwą obserwację reakcji odbiorców na treści reklamowe oraz ich dynamiczne modyfikowanie na podstawie tych reakcji. Wychodząc naprzeciw uwagom zgłoszonym przez internautów zdecydowaliśmy się wymienić zdjęcie prezentujące panoramę górską o nieokreślonej lokalizacji na zdjęcie Beskidów.
Realizowana kampania jest nastawiona na wyniki w postaci dotarcia do jak największej liczby internautów i zachęcenie ich do przyjazdu do Bielska-Białej. Celowe wydaje się wstrzymanie się z oceną kampanii do momentu jej zakończenia.
Jaki był koszt wykonania strony internetowej „Bielsko-Biała – miasto w górach”?
Koszt wykonania strony internetowej wyniósł 2.460,00 zł brutto.
Autor: Łukasz Szendzielarz