Dobre i realne fotografie oferowanych produktów

Ludzie kupują oczami, szczególnie w internecie gdzie nie mogą dotknąć produktu.

Należy zadbać o naprawdę dobre i wyraźne zdjęcia, tak aby gdy użytkownik kliknie na powiększenie fotografii mógł zobaczyć wszystkie szczegóły prezentowanego towaru. Dobrze, jeśli prezentowane są w wielu perspektywach, lub na modelach w przypadku odzieży i obuwia.
Coraz częściej właściciele inwestują w fotografie 3D, w których klient ma możliwość interaktywnego przeglądania zdjęcia.

Ciekawym przykładem może być sklep ogrodniczy, który oferuje sprzedaż roślin w różnych rozmiarach. Warto wtedy pokazać klientowi na fotografii wielkość sprzedawanego drzewka. Można to zrobić stawiając roślinę w danej aranżacji lub po prostu w tle postawić wcześniej przygotowaną miarkę.

opis_produktu_zdjecia_3d
Klient ma możliwość zobaczenia felgi samochodowej w technologi 3D. Może dowolnie ja obracać i przybliżać.

Dokładny opis przedmiotu

Kolejną ważną rzeczą w podjęciu decyzji o zakupie towaru to jego szczegółowy i wyczerpujący opis. Klient czytając opis musi wiedzieć, że taki produkt jest mu właśnie potrzebny i będzie zadowolony z zakupu.

Często informacje pobrane od producenta są nie wystarczające i nie zawierają wszystkich szczegółów. Zadbaj sam o to, uzupełnił opis towaru o wszystkie detale.

Jeden z lepiej przygotowanych opisów towaru.Mamy tutaj profesjonalne i dokładne zdjęcia obuwia.Dane dotyczące wykonania, opis a także ocenę wystawioną przez właścicieli sklepu.Dodatkowo w opisie znalazł się film video nawiązujący do tego właśnie modelu obuwia.
Jeden z lepiej przygotowanych opisów towaru.Mamy tutaj profesjonalne i dokładne zdjęcia obuwia.Dane dotyczące wykonania, opis a także ocenę wystawioną przez właścicieli sklepu.Dodatkowo w opisie znalazł się film video nawiązujący do tego właśnie modelu obuwia.

Dodatkowe materiały zawarte w opisie towaru

Jeśli to możliwe postaraj się o dodatkowe materiały które przybliżą produkt. Często są to filmy video które dodatkowo są w stanie zatrzymać dłużej klienta w naszym sklepie internetowym. Filmy są często udostępnianie przez producentów np. w takich serwisach jak Youtube czy Vimeo. Duże sklepy internetowe mogą pozwolić sobie na tworzenie własnych filmów, często z udziałem z Blogerów.

Dodatkowo zadbaj aby do opisu jeśli to możliwe dodać pliki PDF z instrukcją do danego produktu (np. sprzętu RTV, AGD itp.), Szczegółowe warunki gwarancji itp.

Produkty podobne / zestawy

Istotnym elementem który może zwiększyć sprzedaż jest zaprezentowanie na karcie produktów innych towarów z danej serii lub towaru który może stanowić zestaw z tą właśnie rzeczą.

Bardzo dobry przykład mamy tutaj w sklepie z kosmetykami. Na karcie produktu który przeznaczony jest do twarzy, klientowi prezentowane są inne towary z tej samej kategorii towarowej.
Bardzo dobry przykład mamy tutaj w sklepie z kosmetykami. Na karcie produktu który przeznaczony jest do twarzy, klientowi prezentowane są inne towary z tej samej kategorii towarowej.

Recenzje produktów

Daj możliwość klientom dodania recenzji po zakupie towaru. Klient niech wyrazi swoją opinie w formie oceny (np. gwiazdki), a także opisu.

Jeśli masz taką możliwość skorzystaj z modułu recenzji w swoim oprogramowaniu sklepu internetowego, jeśli nie masz takiej możliwości możesz skorzystać z ogólno dostępnych np.: Opineo, Ceneo.

Dobra praktyką jest aby przypomnieć klientowi o wystawieniu recenzji po kilku dniach od momentu zakupu produktu. Wystarczy wysłać maila, z prośbą o wystawieniu opinii wraz z linkiem gdzie to może zrobić.

Recenzje produktów w sklepie internetowym pozwolą innym klientom na jeszcze szybszą decyzję w sprawie zakupu danego towaru.

Dostępność towaru

To jeden z najczęstszych po popełnianych błędów przez właścicieli sklepów internetowych: rzetelne informowanie klienta o dostępności towaru. Klient musi wiedzieć czy kupując dany produkt w Państwa sklepie dostępny on jest w magazynie, czy będzie musiał na niego czekać. To często uzależnione jest od zakupu towaru, nawet gdy ten jest droższy niż w innym sklepie, ale dostępny od ręki.
Jeśli sprzedajecie Państwo również stacjonarnie lub na Allegro warto zadbać o narzędzia i integratory który będą same na bieżąco kontrolować stany magazynowe na każdej platformie.

Cena i czas wysyłki

Zaprezentuj cenę i czas wysyłki na karcie produktu. Klient niech widzi odrazu, że ten towar może być wysłany danymi formami wysyłki w określonym czasie.

Warto zwrócić uwagę przy ustalaniu kosztów wysyłek, że niektóre mniejsze towary możemy wysłać taniej np. tusz do rzęs możemy wysłać pocztą polską za kilka złotych, natomiast deskę snowboardową wyślemy najkorzystniej kurierem za większą kwotę. Niech klient o tym wie już na etapie prezentacji produktu.

Pamiętaj! W/g nowej ustawy (z 25 Grudnia 2014r.) klient powinien być poinformowany wcześniej niż przed składaniem zamówienia o kosztach wysyłki.

Dodatkowo powinny pojawić się informacja o tym że podane kwoty zawierają podatek VAT, to tyczy się też ceny produktu.

Społeczności

Warto na karcie produktu dodać przyciski do serwisów społecznościowych: Facebook. Google +. Twitter, Prinererst. Może zdarzyć się że klient który znalazł ciekawy artykuł “zalakujuje” go i tym samym zrobi nam darmową reklamę w śród swoich znajomych. Dodatkowy atut to pomaga nam to lepszych działaniach SEO ( o tym w kolejnym artykule )

Podsumowanie

Dobrze opisany produkt oraz jeszcze lepiej przygotowana jego karta produktu zdecydowanie wpłynie na zakup tego towaru przez potencjalnego klienta.
Karta produktu to dodatkowe opakowanie wybranego towaru, przygotuj to jak najlepiej możesz.

 

Autorem wpisu gościnnego jest Artur Cimoch. Dzięki wielkie!