Może nie są to wielkie kroki, ale jeśli ktoś planuje prezentację dema, to właśnie czas zająć się tym tematem! Trzeba przygotować stronę produkcji na Steamie, przejeść weryfikację, a potem ją opublikować. Na pewno warto zająć się tworzeniem materiał promocyjnych, zastanowić się jak chce się prezentować własną grę. Uważam, że samą stronę warto opublikować zdecydowanie wcześniej, żeby mieć porównanie w zainteresowaniu odbiorców przed festiwalem i po jego zakończeniu. To ma duże znaczenie dla oceny skuteczności prezentacji dema.
A teraz czas na trochę dat! Kolejny Steam Next Festival rozpocznie się 13 czerwca 2022 roku. Czy to oznacza, że demo można wrzucić na jeden dzień przed rozpoczęciem wydarzenia? Absolutnie nie! Jeśli chcecie, aby wasza gra pojawiła się na tym festiwalu, to musicie się zarejestrować do 22 kwietnia 2022 roku do godziny 8:59! Potrzebna będzie strona produktu na Steamie, a także grywalne demo. W obu przypadkach, przed publikacją, trzeba przejść weryfikację. Stanowczo odradzam czekanie do z tym do ostatniego tygodnia. W przypadku dema Steam jasno informuje, że sprawdzenie przesłanej wersji, będzie trwało od 3 do 5 dni roboczych. Dlatego lepiej zająć się tym wszystkim wcześniej.
Przygotować stronę oraz demo. Opublikować. Sprawdzić, czy nie dzieją się dziwne oraz niepokojące rzeczy. Nie ma gorszej niespodzianki od wersji własnego produktu, która w wewnętrznych testach była stabilna, a po publikacji zaczyna się rozpadać. Wbrew pozorom zdarza się to często.
Osobiście uważam, że jeśli planujecie wydać jakąś grę, to warto wziąć udział w Steam Next Festival. Od czerwcowej edcyji, może wziąć w nim każda gra, która nie miała swojej premiery. Ale zachęcam do zastanowienia się, w której odsłonie festiwalu chcecie wziąć udział. Bo wasze demo może pojawić się tylko i wyłącznie na jednym Steam Next Festival! Dlatego lepiej przemyśleć, kiedy planujecie wydać grę, jak wyglądają wasze kampanie marketingowe oraz to, w jaki sposób budujecie społeczność wokół własnego produktu. Samo zgłoszenie dema, a następnie jego publikacja w ramach festiwalu nie gwarantuje żadnego sukcesu. Przypominam, że wiele osób robi gry, więc na pewno znajdą się jeszcze tacy, którzy zechcą zaprezentować swój produkt.
Tym bardziej że udział w Steam Next Festival jest znacznie mniej kosztowny, niż udział w jakiś targach. Nie trzeba przygotowywać stoiska, opłacać transportu, noclegów oraz wyżywienia. Na dodatek przy dobrze ułożonym marketingu, uważam, że można z tego wydarzenia wyciągnąć wiele dobrego.
Zresztą Steam chętnie prezentuje różnego rodzaju informacje na temat poprzednich wydarzeń. Co prawda koncentruje się na listach życzeń, ale to wierzchołek góry lodowej w przypadku Steam Next Festival. Jasne, że tutaj wzrosty są duże, ale, według Valve, udział w wydarzeniu przykłada się także na wzrost konwersji w sprzedaży.
Medianowa wydana gra została kupiona o 292% więcej razy w „konwersjach z list życzeń” dokonanych podczas festiwalu w porównaniu do tych samych działań dokonanych w ciągu dwóch tygodni przed Festiwalem Steam Next. Źródło: Steam
Wiem, że w powyższej informacji nie żadnych wartości bezwzględnych, brakuje też informacji dotyczących marketingu. Obecnie sprzedaż gier to nie tylko generowanie ładnych wartości w listach życzeń
Wszystkie informacje na temat letniej edycji Steam Next Festival znajdziesz tutaj! Wszystkich twórców zachęcam do wzięcia udziału w wideokonferencji na temat tego wydarzenia zorganizowanej przez Valve, która obędzie się 30 marca (między 19:00 a 20:00).