Reklamy, czy to reklamy graficzne, czy tekstowe, stanowią dzisiaj główne działanie marketingowe, szczególnie w internecie.
Reklamy graficzne znamy wszyscy, czym jednak są tajemniczo brzmiące linki sponsorowane i na czym polegają kampanie adwords
Czym są linki sponsorowane?
Mówiąc najprościej, linki sponsorowane Google Adwords to jedna z form skutecznej reklamy internetowej. Tego typu linki mogą być wyświetlane w różnych miejscach na stronie wyników wyszukiwania. Zazwyczaj wyświetlają się nad organicznymi wynikami wyszukiwania, pod wynikami wyszukiwania lub obok organicznych wyników wyszukiwania. Linki sponsorowane są efektywne dzięki temu, że zostają wywoływane po frazach kluczowych wpisywanych do wyszukiwarki. Są więc skuteczne i dobrze dopasowane do odbiorcy.
Reklamy tekstowe w postaci linków sponsorowanych są rozliczane w bardzo wygodny sposób- reklamodawca płaci tylko i wyłącznie za efekt tej reklamy, czyli tzw. Cost per click (CPC). Linki sponsorowane Google mają te zaletę, że są wyjątkowo trafne. Są także szybkie, gdyż pojawiają się w wyszukiwarce internetowej od razu po utworzeniu kampanii. Linki sponsorowane wyświetlają się na początku i na końcu wyników wyszukiwania. Są możliwe do zmierzenia i wyciągnięcia danych statystycznych, elastyczne i efektywne. Więcej na temat linków sponsorowanych znajdziesz tutaj: https://datamasters.pl/linki-sponsorowane/.
Na czym polegają kampanie linków sponsorowanych w wyszukiwarce Google?
Kampanie linków sponsorowanych to kampanie typu Google PPC czyli Pay-Per-Click. Płatność za zrealizowane działanie naliczana zostaje za każde kliknięcie w reklamę. Kampanie są skonstruowane w taki sposób, że nie ma ryzyka przekroczenia budżetu na reklamę, gdyż jest on z góry wyznaczony. Kampanie linków sponsorowanych prowadzone są na podstawie słów kluczowych, które opisują stronę internetową. To, jak wysokie będą stawki za kliknięcia jest zależne od konkurencyjności danych fraz, a także od innych, mniej istotnych czynników. W ramach kampanii linków sponsorowanych można emitować także reklamy wideo.
Zalety wdrożenia kampanii linków sponsorowanych
Linki sponsorowane mają swoje niewątpliwe zalety. Należy do nich przede wszystkim bardzo korzystna forma rozliczenia. Opłaty są pobierane tylko za klientów, którzy wchodzą na stronę przez link, czyli za kliknięcia. Linki sponsorowane dają pełną kontrolę nad przebiegiem całej kampanii reklamowej, a także nad jej kosztami. na efekty kampanii nie trzeba czekać długo, gdyż są one dość szybko widoczne. Dobrze dobrane frazy kluczowe sprawiają, że linki w łatwy sposób docierają do konkretnego klienta. Wyświetlenie reklamy znacząco zwiększa szansę na pozyskanie potencjalnych klientów. Taką kampanię można prowadzić samodzielnie, ale najlepiej powierzyć to zadanie profesjonalistom https://datamasters.pl/.
—
Artykuł sponsorowany, dostarczony przez partnera.
Artykuł sponsorowany, dostarczony przez zewnętrznego partnera.