Kampanie produktowe AdWords z funkcją prezentacji
Google AdWords wprowadza reklamy produktowe z możliwością prezentacji do większej liczby krajów m.in. do Polski.

Reklamy produktowe z funkcją prezentacji zostały zaprojektowane z myślą o klientach mobilnych, dając jednoczenie firmom możliwość sprzedaży większej liczby produktów. Dzięki nowemu typowi reklamy ułatwisz innym użytkownikom znalezienie i poznanie Twojej marki oraz produktów. Pomagają one użytkownikom podjąć decyzję o miejscu zakupu, gdy szukają bardziej ogólnych haseł np. buty, plecaki.
Reklama produktowa z funkcją prezentacji pojawia się w Google, gdy użytkownik wpisze w wyszukiwarce ogólne hasło. Kiedy użytkownik kliknie reklamę produktową z funkcją prezentacji, reklama się rozwija, by wyświetlić produkty najlepiej pasujące do wyszukiwanego hasła. Jedynym ograniczeniem reklamy są wyświetlenia tylko jednej reklamy produktowej z funkcją prezentacji na każdą grupę reklam.
Według badań Google’a ponad 40% wyszukiwań dotyczących zakupów dotyczy haseł w dopasowaniu przybliżonym. Reklamy produktowe z prezentacją pozwalają reklamodawcom wyświetlać na przykład kolekcję „meble salonowe” i pomagają konsumentom zdecydować, co kupić.
W zeszłym roku Google przeprowadził test reklam produktowych z funkcją prezentacji. Stwierdzono, że klienci, którzy angażują się w nowy typ reklamy, częściej uznają reklamowaną markę. Funkcja prezentacji spowodowała ostatnio 3-krotny wzrost wyszukiwań marki Overstock.com i 32% więcej kliknięć, które doprowadziły do zakupu.
Reklamy produktowe z funkcją prezentacji są dostępne w nowej wersji AdWords, które od nowego roku na stałe zagości w naszych interfejsach reklamowych. Już wspominałem kiedyś, że właśnie dla kampanii produktowych warto zacząć jak najszybciej korzystać z nowej wersji AdWords. Zyskujemy o wiele większe pole do analizy wyników kampanii.
Autor: Mateusz Zych