Słowa kluczowe. Spotkałeś się z nimi zapewne już na lekcjach języka polskiego w szkole średniej, kiedy to nauczyciel prosił Cię o analizę i interpretację tekstów literackich. Teraz – niezależnie od tego, czyzajmujesz się SEO, czy prowadzisz działania content marketingowe, czy wykonujesz inny zawód związany z szeroko rozumianą komunikacją, czy po prostu piszesz bloga – ze słowami kluczowymi spotykasz się coraz częściej. Pozwól, że sprawię, że spotkanie to stanie się przyjemniejsze.
Pisząc na DailyWeb często zastanawiam się, jakich słów kluczowych użyć, by tekst trafił do jak największej liczby czytelników, tym samym pojawiając się wysoko w wynikach wyszukiwania. Nie raz, nie dwa przyprawiało mnie to o ból głowy. Niegdyś po prostu wpisywałem w pole wyszukiwarki słowo powiązane z treścią artykułu, zaś Google sugerowało mi wyniki wyszukiwania, tym samym pasujące do mojego tekstu słowa-klucze. Tę metodę stosuję także i teraz (Tobie również ją polecam), jednak – dla lepszych rezultatów – możesz skorzystać z poniższych narzędzi, z których korzystam i ja.
Keywordtool.io
Narzędzie podpowiadające słowa kluczowe na podstawie auto-uzupełniania wyszukiwarki Google. Generowane są one przez algorytm, który sprawdza wiele czynników, np. częstość wyszukiwania danego zwrotu. Keywordtool.io wspiera język polski, udostępnia także możliwość sprawnego kopiowania wybranych przez nas wyników do dowolnego miejsca, gdzie tylko tekst da się wkleić.
Ubersuggest
Narzędzie polecane chyba przez każdego, kogo byś o słowa kluczowe nie zapytał. Podobnie jak Keywordtool.io wspiera język polski, a dodatkowo generuje wyniki na podstawie odmiany słów. Również i tu mamy możliwość szybkiego skopiowania słów kluczowych, przez co możemy usprawnić naszą pracę. Na etapie wyszukiwania mamy możliwość sprecyzowania, z jakiej kategorii słów kluczowych potrzebujemy – czy ma to być web, grafika, newsy, zakupy, czy YouTube.
Soovle
Bardzo proste narzędzie, które zaproponuje nam słowa kluczowe na podstawie podpowiedzi (auto-uzupełniania) Google, Wikipedii, Amazona, YouTube, Answers.com, Binga i Yahoo. Wystarczy wpisać podstawowe słowo, a następnie interesujące nas wyniki wyszukiwania przeciągnąć na ikonkę książki w lewym górnym rogu, by móc je zapisać, a następnie skopiować. Narzędzie idealnie sprawdza się dla tych, którym zależy na wynikach pochodzących z określonych serwisów.
Nie opisywałem tu słynnego Planera Słów Kluczowych od Google, bowiem dokładny jego opis znajdziecie w Kompleksowym Poradniku Młodego Pozycjonera, dostępnym na łamach DailyWeb.
A Wy macie jakieś narzędzie, które mógłbym dopisać do listy swoich ulubionych narzędzi służących wyszukiwaniu słów kluczowych? Jeśli tak, dajcie znać!