To właśnie dzisiaj pojawiła się oficjalna informacja na temat agendy tegorocznego WordCamp Gdynia 2016. Powodów do radości mam wiele, zaczynając od świetnego charakteru tego wydarzenia, nie tylko dla fanów WordPress, kończąc na tym, że w tym roku widzimy się w Gdyni, której na codzień mieszkam.

W zeszłym roku, jeszcze w starym składzie pojawiliśmy się po raz pierwszy na tego typu wydarzeniu, które miało miejsce w Krakowie. Organizacja na najwyższym poziomie, świetna atmosfera i oczywiście banda fanów WordPress takich jak my. Mieliśmy przyjemność wygłosić dwie prelekcje dotyczące nowych domen czy UX na blogu. W tym roku będziemy raczej biernymi słuchaczami, ale z pewnością następnego WordCampa nie odpuścimy. Co jednak ciekawego w tym roku zobaczymy w Gdyni? Otóż zgodnie z dzisiaj opublikowaną agendą, zapowiada się bardzo interesująco.

Impreza potrwa dwa dni, podczas których część prelekcji będzie odbywała się w dwóch ścieżkach: developer i open, w zależności kto co lubi. Oczywiście jedna z założenia przygotowana jest dla developerów, chcących zarzjeć do kodu WP, a druga dla ludzi, którzy aż tak głębokow detale nie chcą sięgać. Co ciekawe nie zabraknie zagranicznych gości i bardzo interesujących tematów:

SOBOTA, 10 WRZEŚNIA

TIME OPEN
10:00 Dokąd zmierza WordPress? Tomasz Dziuda
10:40 Współpraca z klientem korporacyjnym Maciej Swoboda
11:20 Znowu grasz na tym komputerze?! – czyli jak pracować z domu i nie zwariować Katarzyna Janoska
11:40 Jak zacząć pracować dla klientów zagranicznych Tomasz Lach
12:00 PRZERWA KAWOWA
12:20 WordPress REST API – czyli jak oddzielić CMS od frontendu Michał Smereczyński
13:00 Daj się znaleźć – SEO dla WordPress Daniel Wlaźlak
13:40 Najdłuższe wdrożenie świata Arek Stęplowski
14:00 Porzucony koszyk, czyli szansa na lepszą sprzedaż Michał Jaworski
14:20 PRZERWA OBIADOWA
TIME DEVELOPER USER
15:20 Prototypowanie wtyczek – fanaberia czy codzienność? Jakub Milczarek Projekt Blog – od pomysłu do realizacji. Jak zdobyć ponad 1000 czytelników w pierwsze 2 tygodnie Katarzyna Iwanoska
16:00 CSS Grid Layout, wprowadzenie do projektowania stron przyszłości Michał Strześniewski Co to jest google tag manager i jak zintegrować go z WordPressem Tomasz Trzósło
16:40 PRZERWA KAWOWA
17:00 Błyskawiczne tworzenie meta boxes, ustawień, widgetów i front-endowych formularzy z wykorzystaniem frameworka Piklist Szymon Kapturkiewicz Bezpieczeństwo to podstawa Bartosz Romanowski
17:40 Wielomilionowy ruch na WordPressie Łukasz Wilczak Jak stworzyć wielojęzyczną stronę na WordPressie? Maciej Pilarski

NIEDZIELA, 11 WRZEŚNIA

TIME DEVELOPER
10:00 Jak Twoja strona internetowa wpływa na reputację WordPressa i co możesz z tym zrobić? Aleksander Kuczek
10:40 Kreatywne czary z filtrami i akcjami Krzysztof Dróżdż
11:20 PSD do WP: od projektu graficznego do działającego serwisu Krzysztof Łęcki
12:00 PRZERWA KAWOWA
TIME OPEN DEVELOPER 2
12:20 Czy aby przypadkiem nie cenisz się zbyt nisko? Magdalena Paciorek Synchronizacja treści między stronami na WordPressie z wykorzystaniem WP-API Piotr Niewiadomski
13:00 Firma na kilku WordPressach – Case Study Maciej Kuchnik Unleash your creativity with CSS“4” right now Łukasz Korowicki
13:40 PRZERWA OBIADOWA
TIME OPEN 2 DESIGN
14:40 Jak wykorzystać facebooka do zbierania danych o klientach i lepszego docierania ze swoją ofertą jeszcze dalej Marcin Zych Projektowanie i rozwój struktury serwisu z perspektywy SEO i UX Szymon Słowik
15:20 Zatrudnij mnie! – czyli jak szukać potencjalnych klientów?Aleksandra Gościniak Responsywność, a co dalej? Trendy w projektowaniu webowym Błażej Piątek
15:40 ThemeForest/CodeCanyon (Envato) – pierwsze kroki developera Rafał Osiński
16:20 Is your product easy to use and why it isn’t Aleksandar Savkovic Znaczenie koloru i budowanie palety barw dla strony internetowej Dorota Krzos
17:00 How being hacked turned out to be the best thing that happened to me Valentin Vesa

Wszystkich zainteresowanych gorąco zapraszamy i polecamy się pospieszyć, gdyż najtańszych biletów nie pozostało wiele. Wszystkie informacje znajdziecie na stronie WordCamp Gdynia 2016. DailyWeb jest patronem medialnym całego wydarzenia.