Żabka nie funkcjonuje tylko jako zwykły sklep, ale także punkt, w którym można odbierać i nadawać paczki. Teraz wyposaża się przystosowany do tego automat.

Sklep Żabka w przy ul. Matyi w Poznaniu jest pierwszym, w którym przeprowadzane są testy nowego rozwiązania. To automat do nadawania i odbierania paczek wyprodukowany przez firmę Retail Robotics. Tomasz Blicharski, Wiceprezes Zarządu ds. Finansów i Rozwoju Żabki, zapewnia, że automat jest w stanie obsłużyć dwa razy więcej paczek, niż sprzedawca, a ten może zająć się obsługą klientów, którzy przyszli na zakupy.

Automat do paczek wbudowany w regały

Urządzenie może być wbudowane w regały, które znajdują się w sklepie. Przyjmowaniem i wydawaniem przesyłek zajmuje się robot kartezjański funkcjonujący w kilku osiach. Klient, chcący skorzystać z automatu, wybiera nadanie lub odbiór przesyłki, a następnie wpisuje kod. W zależności od wybranej usługi, oczekuje na wydanie lub umieszcza paczkę w automacie. Ulokowaniem nadawanej paczki w odpowiednim miejscu oraz wydaniem klientowi zajmuje się wspomniany robot. Według Anny Kania, Dyrektor ds. Marketingu DHL Parcel Polska, proces nadawania i odbierania paczek może przebiegać w sposób bezkontaktowy.

Kto może skorzystać

Z automatu będą mogli korzystać wszyscy klienci wybierający usługi DHL oraz Poczty Polskiej i zdecydowali się na odbiór paczki w punkcie. Marek Piotrowski, Chief Marketing Officer i Partner w Retail Robotics, podaje, że urządzenia z powodzeniem mogą być wykorzystywane w małych sklepach.

Przyznaję, że kilka razy odbierałem paczki w Żabce, jednak zawsze to trochę trwało. Dlatego też całkowicie zrezygnowałem z tego sposobu na rzecz Paczkomatów. Powodów było kilka. W sklepie często była duża kolejka, więc nie chciało mi się czekać. Zdarzało się, że sprzedawca nie mógł odnaleźć mojej paczki pośród kilkudziesięciu innych, a które zajmowały w małym sklepie sporo miejsca. Bywało też tak, że sprzedawca twierdził, że nie ma dla mnie żadnej paczki, mimo, iż ta faktycznie znajdowała się w sklepie (niestety zawiódł czynnik ludzki). Wprowadzenie automatu do odbioru i nadawania paczek może rozwiązać właśnie takie problemy.

Autorem artykułu jest Jarosław Konstantynowicz.

Źródło: Żabka