Choć na oficjalnych stronach Xiaomi na próżno możemy szukać modelu Watch 2, kilka europejskich sklepów internetowych opublikowało już oferty sprzedaży tego właśnie urządzenia. Czego tym razem możemy spodziewać się po marce słynącej z wysokiego współczynnika ceny do jakości?
Niecałe pięć miesięcy temu Xiaomi wprowadziło na rynek produkt Watch 2 Pro, który, jak przystało na tego producenta, mógł pochwalić się bardzo dobrą specyfikacją w rozsądnej cenie. Urządzenie zaprojektowano z myślą o zwolennikach klasycznych zegarków na rękę z okrągłą tarczą i wskazówkami.
Xiaomi Watch 2 nawiązuje do swojego starszego brata kształtami koperty, ale jego wygląd pozostaje uproszczony. Można nawet pokusić się o stwierdzenie, że jest minimalistyczny. Europejscy sprzedawcy najprawdopodobniej pospieszyli się z wystawieniem zegarka na wirtualne półki swoich sklepów, ale dzięki temu możemy poznać nadchodzący model w najdrobniejszych szczegółach.
Xiaomi Watch 2: Snapdragon W5+, AMOLED i Wear OS za mniej niż 900 złotych?
Oferty zebrane przez kilka serwisów internetowych pokazują pewną rozpiętość cen: od 199 do nawet 250 euro. Jeśli jednak wypośrodkujemy ten zakres, znajdziemy się w dość korzystnym rejonie niecałego tysiąca złotych, za który otrzymamy ciekawe urządzenie wyposażone w układ Qualcomm Snapdragon W5+ Gen 1 (4 nm) i ekran 1,43″ wykonany w technologii AMOLED. Z treści opublikowanych kart produktu wynika, że będzie to dokładnie ten sam wyświetlacz, z jakim mamy do czynienia w wersji Pro.
To, co przede wszystkim odróżnia ten model od wersji Pro, to brak obrotowej koronki, będącej ciekawym rozwiązaniem zarówno pod względem designu, jak i funkcjonalności. Ponadto Xiaomi Watch 2 nie jest wykonany ze stali nierdzewnej, lecz aluminium. I tu nie można mieć do Chińczyków pretensji, bo w końcu wersja Pro, aby zasługiwać na miano premium, powinna istotnie odróżniać się od modelu z nieco niższej półki cenowej. Urządzenie zachowuje natomiast wodoodporność 5 ATM i oferuje funkcje monitorowania stanu zdrowia, takie jak pomiar tętna, zawartości tlenu we krwi czy śledzenie jakości snu.
W opublikowanych specyfikacjach nie ma informacji o wersji zainstalowanego systemu Wear OS, aczkolwiek pojawia się wzmianka o preinstalowanych Mapach Google, portfelu Google oraz Sklepie Play, co sugeruje, że Watch 2 otrzyma Wear OS 3.5, czyli tę samą wersję co bardziej zaawansowanego model. Wiemy także, że zegarek występuje w dwóch kolorach: czarnym i srebrnym.
Choć nie poznaliśmy jeszcze oficjalnej daty premiery urządzenia, tak szczegółowe karty produktów dostępne w sklepach internetowych wskazują na to, że Xiaomi Watch 2 pojawi się w sprzedaży już niebawem. Myślę, iż idealną do tego okazją będą zbliżające się targi MWC 2024, zwłaszcza że 25 lutego Xiaomi szykuje inną, ważną dla siebie premierę.
Xiaomi 14 Ultra z trzema pojemnościami i pomysłem skopiowanym od Apple
W prezentowanych przed sprzedawców informacjach przewija się także dość ważna wzmianka – zegarek będzie w stanie pracować 65 godzin na jednym ładowaniu. Osiągane rezultaty będą rzecz jasna zależeć od sposobu użytkowania, ale i tak jest to wynik godny pochwały. Warto także zwrócić uwagę, że w żadnej z ofert nie pojawia się wersja LTE, co może świadczyć o tym, iż taki model nie pojawi się w sprzedaży.
Obecnie dostępna specyfikacja prezentuje się następująco:
Model | Xiaomi Watch 2 |
Rozmiar koperty | 46 mm |
Materiał koperty | aluminium |
Pasek | poliuretan/plastik |
Długość paska | 135 – 205 mm |
Wodoodporność | 50 m / 5 ATM |
Wyświetlacz | 1,43″ AMOLED, 466 x 466 pikseli, Always-on display |
Łączność | Bluetooth 5.2, A2DP, LE 2.4 GHz Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac GPS (L1+L5), GLONASS, GALILEO, BDS, QZSS |
Czujniki | Akcelerometr żyroskop kompas barometr czujnik tętna pomiar SpO2 |
Bateria | Li-Po 495 mAh |
Należy pamiętać, jak zawsze w przypadku nieoficjalnych informacji, że wciąż są to jedynie przecieki. Wszystko jednak wskazuje na to, że marce Xiaomi nie uda się nas tym razem zaskoczyć. Myślę, iż finalna specyfikacja nie będzie się istotnie różnić od tej, którą na swoich stronach zaprezentowali niektórzy europejscy sprzedawcy.