Amazon.pl dostępny jest wreszcie w pełnej polskiej wersji językowej i jako polski oddział.
Amerykański sklep on-line długo kazał na siebie czekać w naszym kraju. Owszem, od dłuższego już czasu mogliśmy zamawiać do Polski produkty z Amazon, a niemiecka wersja posiadała także polską łatkę językową. Nie było jednak oficjalnej polskiej wersji sklepu. Do dzisiaj.
Dzisiaj amazon.pl rozpoczął działalność w naszym kraju. Już pod koniec stycznia informowaliśmy o tym, że szykuje się polska odsłona giganta e-commerce. Podpisane zostały wtedy umowy pomiędzy Paczkomatami a Amazonem właśnie. W weekend Allegro natomiast zrobiło promkę na swoją usługę Allegro Smart! – jak się okazuje nie bez powodu ;)
Amazon.pl wreszcie w Polsce
Od teraz znaczne szybsze będą dostawy z Amazon, a także łatwiejszy zwrot nietrafionych zakupów. Oczywiście bardziej bogata jest także oferta, gdzie znajduje się sporo produktów stricte pochodzących z naszego kraju – płyty, książki, itd. Już na dzień dobry Amazon.pl oferuje darmową dostawę przy zamówieniach powyżej 100 zł.
Odwracamy sytuację: a może Jeff Bezos zrezygnował, bo zdał sobie sprawę, że Amazon wszedł do Polski?
Jeszcze miesiąc temu tak Amazon zapowiadał wejście do Polski:
„Ponad 50% towarów sprzedawanych na Amazon pochodzi od zewnętrznych partnerów. Zbliżająca się premiera Amazon.pl zapewni więc polskim przedsiębiorcom możliwość dotarcia do ponad 300 milionów klientów Amazon na całym świecie, w ponad 200 krajach i terytoriach. Obecnie za pośrednictwem Amazon sprzedaje globalnie 1,7 miliona małych i średnich firm, z czego ponad 200 000 przedsiębiorców przekroczyło 100 000 dolarów wartości sprzedaży w 2019 roku. Amazon inwestuje rocznie miliardy dolarów w infrastrukturę, narzędzia i usługi, które umożliwiają małym i średnim firmom skuteczną sprzedaż swoich produktów online”.
-mogliśmy przeczytać w komunikacie prasowym Amazon.
„Amazon od wielu lat wspiera polskich klientów oraz pomaga sprzedawać produkty polskich przedsiębiorców w naszych europejskich sklepach. Kolejnym etapem jest wprowadzenie pełnej oferty detalicznej dla konsumentów w Polsce i właśnie nadszedł czas na ten krok”.
-Alex Ootes, wiceprezes ds. rozwoju w UE, Amazon.
Wejście Amazona oficjalnie do Polski może znacząco namieszać na naszym rynku e-commerce. Co prawda nasze rodzime Allegro ma pozycję niepodważalną, jednak widzimy spore zainteresowanie zarówno Aliexpress, jak i Amazonem właśnie.