Czy mamy na sali miłośników kotów? Ja ze zwierząt najbardziej lubię świnki i krówki, ale spieszę donieść, że Whiskas zmienił logo.
Whiskas to marka karm dla kotów, która należy do międzynarodowego koncernu spożywczego Mars, Inc. Firma Whiskas specjalizuje się w produkcji karm suchej i mokrej dla kotów, zapewniając im pełnowartościowe posiłki, które są dostosowane do różnych etapów życia kota. Historia firmy Whiskas sięga lat 50. XX wieku. Nazwa Whiskas pochodzi od angielskiego słowa „whiskers”, które oznacza wąsy, a właściwie włosy czuciowe, charakterystyczny element kociej sylwetki.
Whiskas – nowe logo
Przed zmianą marka Whiskas reprezentowana była przez charakterystyczne logo, gdzie biały logotyp osadzono na fioletowym kształcie, inspirowanym kształtem kociego łba. Element ten był otoczony złotym obrysem i jeszcze jednym, białym. Całość rzucała jeszcze biały cień, a właściwie rozbłysk. Te efekty, w połączeniu z niezbyt eleganckim cieniem pod literami, sprawiały wrażenie, że znak został żywcem wyjęty z poprzedniej epoki. Epoki, gdy designerzy zachłysnęli się możliwościami programów graficznych, nakładając, wszędzie gdzie się da, cienie i rozbłyski. W projektowaniu webowym ten niechlubny trend miał nawet swoją nazwę: web 2.0 style.
Nowe logo bazuje na tym samym patencie schowania sygnetu za logotyp. Odświeżono tu jednak typografię, którA jest teraz zdecydowanie przyjemniejsza w odbiorze. Zmieniła się także sylwetka kota. Jest on teraz bardziej zaokrąglony. Zniknęły również obrysy, a biały błysk, jest teraz znacznie bardziej delikatny i schowano go za całą głową. Nowy znak prezentuje się moim zdaniem znacznie lepiej.
Rebranding Whiskas przebiega stopniowo. Nowe logo można już oglądać na stronie www marki oraz mediach społecznościowych między innymi w Polsce i w Niemczech. W sklepach można także znaleźć produkty z nowym znakiem, jednak jest ich zdecydowanie mniej od tych, na których widnieje jeszcze stare logo. Nawet na liście produktów na stronie producenta widzimy, że niektóre mockupy czy packshoty mają jeszcze stary znak. Co ciekawe, w packshotach kolor, zarówno znaku, jak i opakowań, jest inny niż na stronie www czy w logo. O ile sam nowy znak jest moim zdaniem lepszy od poprzednika, to marka powinna zdecydowanie popracować nad spójnością wizerunku.
10 najciekawszych nowych logo 2022 roku